דרכים אלטרנטיביות לטיפול בהפרעת קשב וריכוז

דרכים אלטרנטיביות לטיפול בהפרעת קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז יכולות להקשות מאוד על חייו של מי שסובל מהן, ואין זה משנה אם מדובר בילד, בנער מתבגר או באדם מבוגר. כל אחד מהם צריך לתפקד ולנהל את שגרת יומו, בעבודה או בבית הספר, והפרעות הקשב והריכוז יכולות לשבש את התפקוד ברמות שונות ולהקשות עליו. לרוב, כאשר מדברים על טיפול בקשב וריכוז מה שעולה לרוב האנשים לראש הוא טיפול קונבנציונאלי בעזרת כדורים כגון ריטלין ודומיו.

יש גם דרכי טיפול קלאסיות נוספות כגון טיפול פסיכולוגי התנהגותי ועוד. עם זאת, אם אתם או מישהו מבני המשפחה שלכם סובלים מהפרעות קשב וריכוז כדאי לכם לדעת שישנן דרכים אלטרנטיביות לטפל בהפרעות קשב וריכוז ומומלץ מאוד להכיר אותן. כך תוכלו לבחור את דרך הטיפול הטובה והמתאימה ביותר עבורכם או עבור ילדכם.

מגוון טיפולים אלטרנטיביים

ניתן לטפל בהפרעות של קשב וריכוז, עם או ללא בעיה של היפראקטיביות בנוסף, במגוון דרכים. דרך אחת כזו, למשל, היא טיפול באמצעות תזונה מותאמת אישית. מחקרים מראים כי רגישות למזונות אלרגנים שונים, צריכה של מזון עם הרבה צבעי מאכל או רווי בסוכר או צריכת יתר של מזונות פחממתיים יכולות לגרום להפרעת קשב וריכוז. על מנת לדעת מה הגורם התזונתי להפרעה, אם ישנו כזה, כדאי לנקוט בדיאטת אלימינציה. להימנע ממזונות מסוימים לאורך תקופה מוגדרת ולראות אם יש שיפור ביכולות הקשב, הריכוז והתפקוד של האדם.

במקביל, כדאי ללמוד מהי התזונה הנכונה והמומלצת במקרים אלו. לרוב יהיה מדובר בתזונה ללא הרבה סוכרים, ללא מזון מעובד כלל, הכוללת הרבה פירות וירקות, חלבונים מהצומח, שומנים חיוניים ופחמימות מורכבות.

ריטלין. הטיפול הקונבנציונאלי לו זוכים מרבית המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז. צילום: אביחי טבק

דרך נוספת לטפל בהפרעות קשב וריכוז באופן טבעי היא בעזרת צמחי מרפא שונים. את צמחי המרפא יש להתאים באופן אישי לאדם, למצבו הכללי ולסוג הפרעת הקשב והריכוז ממנה הוא סובל (ADD או ADHD). צמחי המרפא הללו יותאמו על ידי איש מקצוע בלבד. מחקרים מראים כי צמחים שונים הם בעלי יכולות לשפר את הזיכרון, ליצור תחושת רגיעה, לשפר היבטים ותפקודים הן קוגניטיביים והן חברתיים בקרב אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז.

טיפול בקשב וריכוז

קיימים טיפולים אלטרנטיביים נוספים להפרעות קשב וריכוז. הדבר החשוב ביותר שיש ללמוד ולהבין הוא שהדרכים לטיפול בהפרעות אלו הן רבות וכדאי מאוד לחקור ולהכיר אותן. לאחר מכן כדאי לבדוק איזו דרך תתאים ביותר עבורכם. כל אחד הוא שונה ולכן לכל אחד תתאים דרך טיפול שונה.

במרכז לטיפול רגשי לילדים יכולים להציע לכם טיפול אלטרנטיבי יעיל ומוכח, ללא ריטלין או תרופה כימית אחרת. זו שיטת טיפול יעילה המבוססת על תהליך הדרגתי ורגשי, ובתהליך משתתפים גם ההורים, הצוות החינוכי וכמובן הילד. הטיפול חווייתי ומעצים את הילד, והורים זוכים למענה מקצועי מושלם ולשיטת טיפול בקשב וריכוז המשפרת גם את האווירה בבית וגם את הישגי הילד.

חינוך ותרבות