דעה: האם הייתם מהמרים על בטחון ילדיכם?

דעה: האם הייתם מהמרים על בטחון ילדיכם?

אורית טננבאום, תושבת לשם זועמת על החלטת מועצה אזורית שומרון למקם את גני הילדים החדשים ביישוב ממש על גדר היישוב, בצמוד לכפר הפלסטיני דיר בלוט ובצמידות לאתר בניה פעיל בו שוהים פועלים פלסטינים על בסיס יומי, כשבמקום אין אבטחה ואפילו לא קליטה סלולרית.

המועצה(ואולי גורמים נוספים) קיבלה החלטה הזויה לחלוטין להציב גן ילדים בקצה קצהו של היישוב לשם (עלי זהב-מערב) במקום מבודד, ללא קליטה סלולרית ובצמוד לפאתי הכפרים השכנים דיר בלוט ראפאת.

עכשיו מילא היישוב היה בנוי והיה תנועה של בני אדם באזור אבל הרחוב הכי קרוב לגן הינו רחוב אשחר שעדין בגדר אתר בניה ובו פועלים פלסטיניים פעילים והרחוב המאוכלס הבא הינו רחוב ברוש, במרחק של כ100 מטר עליה בשיפוע שלא יבייש את סיירת מטכ”ל.

נוסף על כך, בגלל שהגן בקצה יישוב, מיקום זה משמש כציר כניסה לפועלים נוספים לאתרים אחרים בתחומי היישוב.

מפה שצרפה אורית לפוסט. צילום: מתוך פייסבוק
מיקום הגן, בתחתית השלוחה, ללא קליטה סלולרית. צילום: אורית טננבאום

לפני כשבועיים קרה אירוע באזור הגן בו פועלים פלסטיניים שכחו משהו בתוך הגדר לאחר שעות העבודה והם “קפצו” מעל הגדר כדי לקחת את הכלים שלהם. באותה מידה זה יכל להיות חדירה של מחבל למסע הרג.

בגן הזה סה”כ כ25 ילדים חסרי ישע בגילאי 3-4 וצוות גננות, במבנה גדול שיועד ל4 גנים. אין קליטה סלולרית במקום למרבית החברות. יסלחו לי הנשים על השוביניזם אבל כמה גננות עם עוד 20 ילד זה לא המגננה הכי טובה.

אז שימו שומר בכניסה לגן אתם אומרים?

אז בואו שמעו עוד משהו, לפני כמה שבועות, בגן אחר ביישוב בו יש שומר בכניסה לגן ושומר באתר הבניה שליד, החליט אחד הפועלים “להתפלח” לתחומי היישוב ולגנוב משאית של ספק שחנה בכניסה לגן. הוא יצא עם המשאית מהיישוב ושלום על ישראל. באותה מידה הוא יכל לצאת למסע הרג עם פטיש.

אז לא השומר(ים) לא יהיה אפקטיבי גם שם.

יהיו מצלמות אבטחה הקפיות במקום אתם אומרים?

אז ככה השומר הסטטי הקרוב נמצא במרחק של קילומטר +- (כניסה מערבית ללשם). הסייר מסייר במהלך היום בין היישובים עלי זהב ולשם ככה שבמקרה הגרוע הוא במרחק של יותר מ4 ק”מ נסיעה שטח עירוני.
בהנחה שמישהו מנומנם בחמ”ל ישים לב שמתרחש אירוע, עד שמישהו יגיע יקרה אסון כבד.

פועלים פלסטינים נמצאים בשטח ללא שמירה צמודה ומספיקה. צילום: אורית טננבאום

מה אנחנו רוצים?

אנחנו מצפים מהמועצה, ממשרד החינוך ומהיישוב לבטל את ההחלטה להציב שם את הגן ולכל הפחות למצוא מבנה חליפי במיקום הגיוני לשנה הקרובה עד שימצא פתרון.

אנחנו פחות מחודש לפני ה 1.9 וכל נסיונותיו נדחו על סף למרות שהעלינו רעיונות ישימים לחלוטין (שימוש במבני ציבור קיימים, הסבה של דירה שכורה, הבאת יביל ועוד) . כנראה שכסף ופוליטיקה חזקים מבטחון.

לא נשלח את ילדינו 1.9 לגן אם לא ימצא פתרון חלופי.

אין פה עניין של כסף או אינטרס גיאוגרפי לשנות את מיקום הגן. נטו בטחון ילדינו.

חדשות שומרון חינוך ותרבות כתבה ראשית