בשיווק אינטרנטי, מה ההבדל בין שיווק אורגני לבין שיווק ממומן?

בשיווק אינטרנטי, מה ההבדל בין שיווק אורגני לבין שיווק ממומן?

ובכן, זה תלוי מאוד היכן אנחנו מפרסמים. שיווק אורגני, הוא מעין שיווק שצומח מתוך הפלטפורמה. כך או כך, אנחנו מדברים על יצירת תכנים, בפלטפורמה נתונה. אם לדוגמה, אנחנו מדברים על פייסבוק, הרי ששיווק אורגני יכול להיות פוסט שחושף אנשים לשירות או מוצר (ולו באופן עקיף ביותר, שכן אפשר לאפשר לאנשים לדעת מה אנחנו עושים – גם אם אנחנו רק מספרים סיפור שנוגע קלות בנושא), ופשוט לתת לזה להיות מפורסם כרגיל.

ומנגד, אנחנו יכולים להחליט שאותו הפוסט יהיה מודעה ממומנת. עבור כך, אנחנו נפרסם אותו בדף העסקי שלנו (אשר ניתן גם בו לעשות פרסום אורגני, כמו גם בפרופיל האישי – אם כי, יש אומנות לדבר). מתוך הדף העסקי, נוכל להחליט לאן הפוסט ילך. עבור כך ניכנס למנהל המודעות, נבחר את הפוסט בדף העסקי או ניצור פוסט חדש במנהל המודעות – ונחליט למי הוא יוצג, מתי וכיוצא בזה. שזה חלק מהדברים שניתן להעלות במסגרת שיווק אינטרנטי.

אנחנו לא יכולים לכוון על אנשים ספציפיים, אך כן לכוון את הכיוון שאנחנו רוצים שיקרה. נוכל להצביע על מאפיינים מסוימים, שאנחנו חושבים שיש ללקוח האידיאלי שלנו – ולהציג בפניו את המודעה שיצרנו. הדבר יכול לעבוד היטב, אם יצרנו מודעה מעולה.

האם זה הצליח?

איך יודעים אם יצרנו מודעה מעולה? אם היא מצליחה היטב בהשגת תוצאות הקמפיין, ואם היא מצליחה היטב במסגרת שיווק אורגני. מה זה אומר?

אם שיתפנו מודעה דרך מנהל המודעות של פייסבוק – ונדמה שעבור כסף מועט יחסית (שכן, יש בנצ’מרקים, או סימני דרך מסוימים, לדעת אם שילמנו מחיר ממוצע, מעל הממוצע, או מתחת לממוצע עבור פעולות מסוימות כמו הרשמה, רכישה, קליק, צפייה וכיוצא בזה), קיבלנו את מה שרצינו מהמודעה – אפשר מאוד שזו נחשבת הצלחה.

אם הצלחנו לשלם שקל אחד עבור כל מכירה של מוצר עליו קיבלנו שני שקלים, הרי שיש לנו 100% על ההשקעה, וכל שקל שיכניס יכפיל את עצמו. שזה מצב נהדר ויעיל מאוד. וזו דרך לדעת אם יצרנו מודעה מעולה, שהיא רק קצה הקרחון, של קמפיין שיווקי מתאים, שבנינו היטב – קמפיין שהגיע מהלב. ולדעתנו, זה אחד הדברים המהותיים בשיווק אינטרנטי.

מנגד, אם ראינו שעצם כך שפרסמנו מודעה, אלא שהיא לא מודעה – היא פוסט, בעמוד האישי שלנו – ואנשים מגיבים, ורוצים לשמוע עוד – הרי שיש לנו משהו שהעולם מגיב בצורה מאוד מתעניינת. וזה כבר מספר לנו, שיש לנו משהו ביד. למעשה, יש הרבה מומחים, שמייעצים קודם כל לדעת מה להציע, איך להציע, ולמי להציע – ולעשות זאת דרך הפרופיל האישי – לפני שהולכים להריץ מודעות ממומנות בשיווק אינטרנטי.

כך או כך, כדי להתחיל בתחום, מתבקש לדעת מה אנחנו רוצים להציע, למי ופשוט לראות מה העולם אומר. בהינתן רצון לקבל עזרה בנושא, ניתן להתייעץ עם משרד פרסום ירדן דיגיטל, כדי לראות מה דעתם על כל מיני אספקטים של שיווק אינטרנטי, ואולי גם להתחיל תהליך עבודה משותף בהינתן כימיה ורצון משותף. תודה על קריאתך.

עסקים