ברית מילה ראשונה באביתר

ברית מילה ראשונה באביתר

לאחר תפילת ראש חודש עם הלל המונית בהובלת הרב שמואל אליהו, התקיימה ברית מילה מרגשת ראשונה באביתר למש’ באואר מגרעין המשפחות המייסד אביו של יהודה גוואטה הי”ד קרא לממשלה: “משוועים שהמקום יבנה”. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “הברית הזו היא גם ברית עם האדמה הזו. אביתר תבנה!”

תפילת שחרית והלל המונית התקיימה הבוקר לכבוד ראש חודש תמוז ביישוב אביתר וכחלק מהתקדמות המהלך לחזרה לאביתר.

בתפילה השתתפו הרב שמואל אליהו, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח”כ צבי סוכות ממייסדי אביתר, יו”ר תנועת נחלה וצבי אלימלך שרבף, אביו של יהודה גוואטה הי”ד שנרצח בצומת תפוח לפני שנתיים ובאביתר הוקם בית מדרש לזכרו; משפחות אביתר ותלמידי ישיבת אביתר.

במהלך התפילה קיימו תושבי הישוב אפי ושושנה באואר ברית לבנם השישי שמו בישראל: מרדכי.

הרב שמואל אליהו בירך את הרך הנולד והתושבים ואמר: “ההשתדלות שלנו ההתאמצות שלנו בכל ארץ ישראל וגם פה באביתר באה ביחד עם ההתאמצות של הקדוש ברוך הוא, עם ההשתדלות שלו ולכן אומר הפסוק “הֲֽלֹא־אַ֭תָּה תָּשׁ֣וּב תְּחַיֵּ֑נוּ וְ֝עַמְּךָ֗ יִשְׂמְחוּ־בָֽךְ”, באנו פה לשמוח, לשמוח בזה שה’ רוצה את ארץ ישראל, רָצִ֣יתָ יְהֹוָ֣ה אַרְצֶ֑ךָ שַׁ֝֗בְתָּ שבות שְׁבִ֣ות יַעֲקֹֽב׃ יהי רצון שיתקיים בנו: “אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמָח וְצֶדֶק מִשָּׁמַיִם נִשְׁקָף:
גַּם ה’ יִתֵּן הַטּוֹב וְאַרְצֵנוּ תִּתֵּן יְבוּלָהּ”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “משפחת באואר משפחה שורשית, מהמשפחות המייסדות של גרעין אביתר, אנו כולנו חוגגים איתם היום מתוך שבועה ואמירה ברורה יש כאן ברית גם עם הקב”ה וגם ברית עם אביתר. היישוב אביתר ייבנה! מתוך השמחה הגדולה נשמח גם בבניין הארץ. אני מאחל לרך הנולד מרדכי בר מצווה באביתר הבנויה ובשאנור הבנויה”.

צבי אלימלך שרבף יו”ר תנועת נחלה וממשפחות אביתר: “מרגש לראות את המשפחות והציבור שהגיעו לתפילת הלל ולחגיגת ברית המילה של משפחת באוור. מצפים בקרוב לתפילת הודיה עם כל עם ישראל לחגוג את החזרה שלנו לאביתר. המשפחות מחכות ומוכנות, והממשלה צריכה לאפשר להחזיר את החיים שוב לאביתר במיידי.”

אלישע, אביו של יהודה גוואטה הי”ד שנרצח בפיגוע בצומת תפוח לפני שנתיים ובית המדרש בישוב אביתר הוקם לזכרו אמר בכאב: “זכינו להתפלל תפילת ראש חודש באביתר, וזכינו גם בברית. ” וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי”, בכ’ אייר לפני שנתיים יהודה שלנו נפגע, ביום היורוצייט של אביתר בורובסקי הי”ד שנרצח באותו מקום בדיוק, בזכותם כולנו כאן ומשוועים שהמקום יבנה. אביתר ויהודה שניהם נרצחו על קידוש ה’ רק בשל היותם יהודים, ואנו מבקשים מראש הממשלה לקיים הסכמים. ליישב את אביתר, אין פחד. לא צריך עוד גדוד או עוד חטיבה, צריך פשוט לבנות את המקום הזה – ההתיישבות והביטחון הולכים יחד. המקום הזה נקנה בדם וייווסד בדם. בשבת שעברה קראנו את פרשת שלח בה הקב”ה מצווה את משה רבנו “שְׁלַח לְךָ אֲנָשִׁים וְיָתֻרוּ אֶת אֶרֶץ כְּנַעַן”, יש לתור מלשון תורה ולא לרגל, כשאנו מכניסים תורה לארץ ישראל היא זו שגואלת ומיישבת את המקום. אנו מבקשים מהממשלה לקיים את ההסכם וככל שיקדימו ייטב לכולם”.

ח”כ צבי סוכות ממייסדי הישוב אביתר אמר: “זכינו להתפלל, גרעין אביתר והתומכים הרבים, תפילת ראש חודש תמוז עם הרב שמואל אליהו, יוסי דגן ראש המועצה וראשי תנועת נחלה בישוב אביתר, מתוך ציפייה לחזרה מלאה לישוב כבר עכשיו. בממשלת ימין אין שום סיבה שלא נחזור כבר לאביתר. מזל טוב לחברנו היקרים משפחת באואר ממקימי אביתר שזכו לחגוג הבוקר ברית מרגשת במיוחד במקום.”

המפעל הציוני כתבה ראשית