אורנית: ח”כ שרן השכל קיימה מפגש תושבים בנושא הלגליזציה

אורנית: ח”כ שרן השכל קיימה מפגש תושבים בנושא הלגליזציה

חברת הכנסת שרן השכל מהמחנה הממלכתי קיימה חוג בית ביישוב אורנית בשומרון בנושא לגליזציה של קנאביס.

חוג הבית אורגן על ידי אלי שבתאי, תושב אורנית ויו״ר עמותת ״אומץ לב״ המסייעת לחולי לב. בין מאבקיו הרבים, בימים האחרונים עוסק בגיוס תרומות לקניית דיפיבריטור ליישוב.

המשתתפים הביעו תקווה ואופטימיות מכך שלאחרונה אושרו תקנות בכנסת, העוסקות במתן קנאביס רפואי לחולים באמצעות מרשם במקום רשיון.

ח״כ השכל הוזמנה בשל חלקה המשמעותי באישור התקנות של משרד הבריאות, על בסיס הצעת חוק הלגליזציה שהיא מקדמת בשנים האחרונות והוסיפה להן חלקים העוסקים בשמירה על הרצף הטיפולי של החולים.

בין המשתתפות, דלית שמואלי יו״ר עמותת ״גוונים של סגול״ המטפלת במטופלי פיברומיאלגיה וכאב כרוני ומסייעת להם בהתמודדות עם הקשיים היום יומיים וקיום חיי שגרה לצד הכאב.

עם זאת, התקנות הקיימות, אשר חלות על חלק זעיר מן המחלות, אינן חלות על חולי כאב, כמו למשל אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה. לכן, מאבקם הבא של דלית ושותפיה לניהול העמותה עוסק בהרחבת התקנות והחלתן על מחלות רבות נוספות.

ח״כ השכל הסבירה את הקשיים הקיימים בתהליך מול משרד הבריאות, הסכימה עם הנוכחים שתסייע ותלווה את הרחבת רשימת המחלות וקידום הנושא בכל דרך העומדת לרשותה והביעה את מחוייבותה לחולים, כפי שעשתה בכל שנותיה בפוליטיקה.

לסיום המשתתפים בירכו את השכל על עיסוקה העקבי בנושא והודו לה על המסירות והסיוע לחולים במימוש זכויותיהם מול המשרדים השונים.

דלית שמואלי יו״ר עמותת ״גוונים של סגול״, מסרה: ״נושא הקנאביס הוא נושא כאוב, פנינו מספר עמותות לשרן לקבל עזרה בנושא, כרגיל שרן פתחה את הלב ואמרה שהיא איתנו בכל תהליך שנרצה לקדם. זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו פונים לשרן ונענים בחיוך ובחיוב ובעזרה אמיתית״.

חדשות מקומיות כתבה ראשית פוליטי