ברוך הבא: משטרת ישראל חנכה מרחב חדש בשירות – “מרחב שומרון”

ברוך הבא: משטרת ישראל חנכה מרחב חדש בשירות – “מרחב שומרון”

בטקס חגיגי שהתקיים באריאל, נחנך מרחב שומרון החדש במחוז ש”י של משטרת ישראל. המרחב במתכונתו החדשה, יכלול שלוש תחנות, תחנת אריאל, שהוקמה היום, תחנת מודיעין עלית ותחנת בנימין. השינוי הארגוני נועד להסדיר ולשפר את שיטת ההפעלה של מחוז ש”י באירועי שגרה וחירום, שיורכב משני מרחביים קלאסיים – יהודה ושומרון.

הטקס התקיים במעמד השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מ”מ מפכ”ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז ש”י, ניצב משה ברקת, מפקד מרחב שומרון, נצ”מ חיים סרגרוף, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, ראש עיריית אריאל, אליהו שבירו, נשיא אוניברסיטת אריאל, פרופסור יהודה גנון, ראש עיריות ומועצות, מח”טים, קצינים, שוטרים ומתנדבים.

מרחב שומרון הוקם במטרה לטייב את המענה ולשפר את השירות לאזרחים ולרשויות, להיאבק בפשיעה, להגביר ולשפר את הביטחון האישי והסדר הציבורי בתחומי המרחב. כמו כן, בפעילותו, ישפיע המרחב על איכות מערכת אכיפת החוק תוך שדרוג איכות שירותי המשטרה שיינתנו באזור.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: משטרת ישראל

במסגרת רה ארגון שנערך והובל על ידי מפקד מחוז ש”י ניצב משה ברקת וסגנו תת ניצב נתן בוזנה ואושר על ידי השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ומ”מ המפכ”ל, ניצב מוטי כהן הוחלט על הקמת מרחב חדש במחוז ש”י.
מרחב שומרון יחלוש על שטח של 3,400 קמ”ר וגבולותיו יגבלו עם כלל מחוזות משטרת ישראל וגבול ירדן. כמו כן, בשטחי המרחב מתגוררים 275,000 תושבים ישראליים ו-1,690,000 תושבים פלסטיניים.

המרחב החדש יפעל בשיתוף פעולה רציף עם כוחות צה”ל וגורמי ביטחון שונים במגוון משימות ופעילויות לשמירה על הביטחון ואכיפת החוק. הפעילות השגרתית המתקיימת במחוז ש”י מתבצעת בשיתוף פעולה בין משטרת ישראל לצה”ל ואף לאחרונה נחתמה אמנה בין משטרת ישראל לצה”ל בהפעלת כוחות מג”ב באיזור איו”ש.

השר לבט״פ, גלעד ארדן, נשא דברים בטקס חנוכת המבנה החדש שנערך באריאל ואמר: ״לתחנה שאנו חונכים כאן היום, כמו גם למרחב שומרון כולו ולמחוז ש”י, עומדים אתגרים ייחודיים ומורכבים שאין להם כמעט אח ורע בעולם כולו. כפי שציינתי, תפקידי כשר לביטחון הפנים הוא לפעול ללא הרף כדי לתת לשוטרים כאן כלים טובים יותר לעשות את זה. כך עשיתי, ועוד אמשיך לעשות ככל שיתאפשר לי.
במקום הזה, אשר ספוג בהיסטוריה שלנו והמורשת שלנו, במקום בו אבותינו בחרו להקים את המשכן, במקום אשר קרוי על שם בירתנו הנצחית ירושלים, אנחנו עושים היום עוד צעד חשוב, מתבקש אפילו, אל עבר חיזוק הריבונות שלנו, חיזוק הנוכחות שלנו וההיאחזות הצודקת בעבר שלנו, אבל גם בעתיד.
אני מאחל הצלחה רבה לשוטרים והקצינים בתחנה, במרחב ובמחוז, ישר כח על העבודה המסורה שלכם. תודה רבה לכולם.״

ממ”ר שומרון, נצ”מ חיים סרגרוף. צילום: משטרת ישראל

מ”מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר: “מרחב שומרון, הוא מרחב המתמודד עם מיקום גיאוגרפי מאתגר, שטח טריטוריאלי נרחב, ומגוון אוכלוסייה רב תרבותית. כל אלו מכתיבים אתגרים ייחודיים ומשימות מורכבות למפקדים ולשוטרים. הקמת תחנת המשטרה החדשה באריאל, הינה מהלך משמעותי אשר הוא חלק מרצף פעולות שמטרתם- לאפשר מענה מיטבי למשימות המשטרה בגזרת המחוז המורכבת.
פתיחת תחנת משטרה חדשה מהווה תמיד מעמד מרגש, כיוון שתחנות ונקודות המשטרה הן הקו הקדמי, ובמסגרתן נעשות פעילויות השיטור המשמעותיות ביותר.
תחנות המשטרה, כמו תחנת אריאל שאנו חונכים היום, הן אבן הבסיס, היסוד האיתן והחזק ביותר עליו נשענת הפירמידה כולה”.

עוד הוסיף מ”מ המפכ”ל, “אנו עומדים לקראת סיומה של השנה האזרחית. בשנה החולפת התמודדה המשטרה עם אתגרים מורכבים ורגישים, שחייבו אותו למתוח עד קצה גבול היכולת את המערכים המבצעיים, להפגין נחישות ויצירתיות בניהול חקירות מורכבות, ולשפר בצורה ניכרת את היכולות בתחום המודיעין והטכנולוגיות. כמו תמיד, נטל המשימה מונח על כתפיהם של כ-33 אלף שוטרים,
מקצועיים, מוסריים וערכיים, שמבצעים את משימתם, יום יום ושעה שעה, לאורך כל ימות השנה, מתוך תחושת שליחות ובאופן מעורר השראה.
גם בשנה הבאה נמשיך במדיניות היזומה והנחושה אל מול תופעות הפשיעה, במאבק הבלתי מתפשר בתאונות הדרכים, בפעולות לחיזוק הקשרים עם הקהילה ובחיזוק אמון הציבור מול כלל אזרחי מדינת ישראל”.

ממ”ר שומרון, נצ”מ חיים סרגרוף, אמר בדבריו: “היום, אנו חונכים את חנוכת המבנה החדש למטה מרחב שומרון ואת הקמתה של תחנת אריאל. אנו חונכים מבנה חדש, בעל תשתיות חדשות ומתקדמות המתאים לזמננו, מבנה הראוי לשמו. אני מאחל שנפיק את המירב לעבודה פורייה ויעילה, נהיה מגדלור איתן למען תושבי השומרון ובנימין ולטובת כל מי שיבואו בשעריו. נמשיך לשפר את ההישגים בתחום הלחימה בפשיעה, תאונות דרכים, הביטחון האישי ונחזק את הקשר עם הקהילה”

ביטחוני חדשות אריאל חדשות שומרון כתבה ראשית