בית ספר שדה כפר עציון בקריאה דחופה “לעצור את הקמת המכשול במרחב מדבר יהודה”

בית ספר שדה כפר עציון בקריאה דחופה “לעצור את הקמת המכשול במרחב מדבר יהודה”

בימים אלה פועל צה”ל במסגרת “מבצע לוט” להקמת מכשול במדבר יהודה. המכשול שנבנה כרגע בתצורה של תעלות עמוקות ואמצעים נוספים כבר כולל חמישה קילומטרים של מכשול הנדסי שנחפרו ונפרצו שבעה וחצי קילומטרים על ידי למעלה מ60 כלים הנדסיים.

אנשי בית ספר שדה כפר עציון יוצאים כאמור בקריאה לעצור את העבודות לאלתר ולקיים שיח עם גורמי המקצוע על השלכות הקמת המכשול.

“הכל נעשה מהר מידי, שקט מידי וללא בחינה מהותית של התועלת והנזק ובחינת החלופות” הסביר בכאב עמיחי נועם סמנכ”ל בית ספר שדה כפר עציון. “הנזק לסביבה במקרה הזה הוא עצום בעלי חיים שינותקו ממרחבי המחיה שלהם, מסדרון אקולוגי שייקטע, ניתוק של בעלי החיים ממקורות המים והמזון שלהם. במדבר ההשלכות של פעולות מסיביות כמו אלה שנעשות ברגעים אלה הם בלתי הפיכים והם בכיה לדורות. יש צורך לבדוק את השלכות הקמת התעלה על זרימת המים ביובלים השונים בגאיות, את ההשפעה הצפויה של השיטפונות. מהלך דרמטי כזה אין סיבה שיעשה במדינה מתוקנת מבלי להיוועץ במומחים ולכל הפחות לבחון דרכים למזעור הנזקים. 60 כלים הנדסיים שפועלים במדבר לא ישאירו אחריהם את מדבר יהודה שהציבור מכיר ואוהב אלא נוף מבותר וחרוך”.

מדבר יהודה. קרדיט: pexels

לדבריו של נעם “שנים ידענו להתנהל ללא גדר בחבל הארץ הזה, האיום הביטחוני בשנים האחרונות הוא בעיקרו בצפון השומרון, מדוע מיהרו לקפוץ על המציאה ולחתוך כך במדבר?”

אנשי בית הספר קוראים לציבור להצטרף אליהם ביום שישי הקרוב לסיור שטח ותצפית על העבודות של צה”ל במדבר ולקבל הסברים על הפגיעה האנושה שתגרם מעבודות אלה לבעלי החיים, לצומח, איכות הסביבה המטיילים והנוף
המדברי. “אנחנו צריכים כמה שיותר מצטרפים לסיור הזה, זה מאבק על העתיד, על המדבר, על הזכות לטייל ולכן הסיור הוא בחינם וכל אחד שרוצה ויש לו רכב ארבע על ארבע
יכול ומוזמן להצטרף”

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית מידע לציבור