בדמייך חיי: 1,000 תלמידי ישיבה חגגו את יום ירושלים בישיבת איתמר

בדמייך חיי: 1,000 תלמידי ישיבה חגגו את יום ירושלים בישיבת איתמר

תלמידי ישיבות גב ההר התאספו לחגוג את יום ירושלים בישיבת איתמר ובצל הפיגוע הקשה. יוסי דגן: “נתחזק בבניין הארץ – התנערי מעפר קומי!”

מעל אלף איש השתתפו הערב באירוע השנתי של ישיבות גב ההר שהתקיים השנה בישיבת איתמר מבית איגוד ישיבות ההסדר. למקום הגיעו תלמידי כל ישיבות האיזור, ראשי הישיבות וכן ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון מח”ט שומרון אל”מ רועי צוויג, ראש ישיבת תפוח הרב דוד אמיתי ורב הישוב איתמר הרב דניאל לונצר, רב הישוב אלון מורה הרב מרדכי וולנוב, אורי פינסקי מנכ”ל ישיבות ההסדר.

ראש ישיבת איתמר הרב יהושע ואן דייק אמר במהלך האירוע: “אחרי הפיגוע חשבנו האם לעשות את האירוע, והחלטנו שאנחנו עושים את האירוע. אנחנו מציינים ביום הזה לא רק את חזרתנו לירושלים, אלא חזרנו לכל מרחבי ארצנו. ירושלים היא מאחדת, היא זאת שעושה את כל ישראל חברים. המאורע הזה של כל ישיבות גב ההר הם סמל ומופת לאחדות. אנחנו דיברנו השבת בישיבה איך אפשר גם לשמוח וגם להתאבל והבאנו את דברי רבי עקיבא שראה שועל יוצא מהר הבית, סמל החורבן, אבל הוא שוחק. כי אם זה התגשם, גם נבואת הגאולה תתגשם. ב”ה זכינו למלכות ישראל ואנחנו חוזרים כאיש אחד בלב אחד עם צבא חזק, מדינה חזקה והאחדות הזאת בין כל הישיבות צריכה להיות סמל ומופת לאיחוד של כל כך הרבה סגנונות במקום כל כך קטן”.

צילום: רועי חדי

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן נשא גם הוא דברים ואמר: “אנחנו נמצאים כאן הערב בשמחה גדולה. 54 שנים מנס הצלה משואה שניה. הקב”ה פתח לנו פתח גדול לאורה. בדיוק ששוחררה ירושלים שוחרר השומרון שהולכים תמיד ביחד. עם חרמות, עם פיגועים, עם הכשלות, עדיין התיישבות צומחת והחקלאות פורחת ואנחנו רואים את התגשמות הפסוק “עוד תטעי כרמים בהרי שומרון”. השנה אנחנו באים להודות לקב”ה מתוך צער גדול. אנחנו ממשתפים בצער משפחת גואטה ובצער משפחת איתמר. חובה עלינו עכשיו להתחזק ‘התנערי מעפר קומי’. תפקידנו להתחזק ולחזק בבניין ארץ ישראל, איפה שניסו להמעיט אנחנו נוסיף. המסות בגב ההר ובצפון השומרון זה מה שיכריע וזו המשימה שלנו. קיבלנו מתנה מהקב”ה וזה לא רק צ’ופר, אלא תפקידנו לפתח אותה, הוא הביא לנו את זה כי אנחנו ראויים ומסוגלים לעשות את זה. זה כבר ברור שזאת המשימה של הדור שלנו, לגור כאן, לבנות בתים, לפתח את התיישבות, להוסיף בניה ולהוסיף תורה. טובה הארץ מאוד מאוד”.

רב השומרון וראש ישיבת ההסדר אלון מורה הרב אליקים לבנון הוסיף במהלך האירוע: “ב”ה שזכינו לנהוג כבוד זה בזה, לבוא לחגוג ביחד את חגה של ירושלים. הפסוק שעומד מול עיניי הוא “ואעבור עלייך ואראה מתבוססת בדמייך ואומר לך בדמייך חיי ואומר לך בדמייך חיי”. הפסוק הזה חי וקיים. אנחנו נמצאים עדיין בעיצומם של ימי השבעה של יהודה הי”ד ומתפללים לרפואתו של בניה. ונמצאים כאן כולנו תלמידי הישיבות וכוחות הביטחון שדאגו לתפוס את המחבל המנוול הזה, מרגישים כאן ביחד את הפסוק “ואומר לך בדמייך חיי”. אנחנו חוגגים בלב מלא שמחה והודיה על הטובות שעשה לנו הקב”ה אבל לצד זה זוכרים את הפיגוע, זוכרים את המשפחות, את משפחות אסון מירון. בעז”ה שנמשיך לחגוג ביחד, בשמחה, בכבוד איש לרעהו”.

ראש ישיבת ההסדר ורב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד אמר: “אם אנחנו נלך על פי דרכה של התורה ועל פי הדרכת מצוותיה נזכור מה תפקידנו. בזכות זה עם ישראל ישגשג, ובזכות הלימוד שלנו אנשים יעבדו יותר ברצינות בזכות ערך החוכמה. בזכות הערכים הכלכלה תתפתח, יהיה אפשר לסמוך על אנשים. בזכות כל הדבר הזה עם ישראל ימשיך לפרות ולרבות. בזכות זה תוך שתי דורות נהיה המדינה הפותחת ביותר ועם גדול ורב יבשר את בשורת ה’ יתברך”.

ראש ישיבת רועה ישראל ורב הישוב יצהר הרב דודי דודקביץ הוסיף: “אם היינו חוזרים אחורה לזמן שחזרנו לשומרון לא היה איתמר, לא היה ברכה – דרכי ישראל היו שוממות. אנחנו שליחים של עם שלם, אנחנו משתדלים לקיים את ‘ופרצת’ בכל התחומים. אלפי שנים חיכו לרגע זה ובת קול יוצאת משמיים “שובו בנים יקים, שובו לאדמתכם”.

מנכ”ל ישיבת איתמר אלעד רבינוביץ סיכם את הדברים ואמר: “הלב אומר תודה לריבנו של עולם על הזכות הגדולה שנפלה בחלקנו. זכות לחזות עין בעין בשוב השם שיבת ציון. ביום כזה טבעי הדבר להתאחד ולשמוח ביחד. כאן בנחלת יוסף, מתאחדות כל הישיבות של גב ההר ומתאחדות ביחד. כאן המקום לשלוח תנחומים למשפחת גואטה ורפואה שלמה לתלמידנו בניה פרץ. אנחנו כאן לשמוח מול כל הרוצים לכלותינו”.

המפעל הציוני חדשות שומרון כתבה ראשית