בבנימין נחנך מרכז יום לבעלי צרכים מיוחדים

בבנימין נחנך מרכז יום לבעלי צרכים מיוחדים

מועצת בנימין חנכה מרכז יום חדש שישמש ילדים, נערים ותלמידים עם צרכים מיוחדים מיישובי מערב בנימין ביישוב חשמונאים שבבנימין נערך טקס חנוכת מועדונית-יום שתופעל על ידי עמותת “לב בנימין” ותספק שירות לתלמידים ולנערים עם צרכים מיוחדים.

המקום נבנה על ידי המועצה והחברה לפיתוח מטה בנימין בהשקעה של כ-2 מליון ש”ח והוא יספק מענה חברתי ולימודי, ויופעל על ידי המועצה בסיוע משרד הרווחה ובין היתר יתנדבו בו תלמידי ישיבת בני עקיבא ‘נר תמיד’ ביישוב.

במזרח בנימין מפעילה עמותת ‘לב בנימין’ יחד עם המועצה מרכז דומה שמספק מענה טיפולי ואף מצליח לשלב את הנערים בחברה כפי יכולתם.

ראש המועצה ישראל גנץ: “אנחנו במעמד מרגש נורא. בשנתיים האחרונות בנימין זינקה במתן מענה בתחום החינוך המיוחד על גווניו. הוספנו כיתות ומסגרות מתאימות וזה פרויקט הדגל שלנו בנושא הזה לרווחת תושבי מערב בנימין. כשילד וילדה עם צרכים מיוחדים יגיעו ללימודים או לשהות במועדונית בלי נסיעה ארוכה זה בשבילי כראש מועצה שווה הכל”.

מנהלת “לב בנימין” שלומית קהאן: “המועדונית מביאה בשורה לתושבי מערב בנימין, הגשמת חלום שחיכינו לו שנים רבות. נלך ונרחיב עוד את השירותים בתחום.”

צילום: דוברות בנימין

עמותת “לב בנימין” פועלת ברחבי בנימין בשותפות המועצה האזורית כ-25 שנה ומעניקה מגוון שירותים, מינקות עד בגרות, לאוכלוסיה של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. היא מעניקה ליווי משמעותי למשפחות ומענה לזקוקים לשירותיה. צעיר מקבלי השירות בן חצי שנה בלבד, והבוגר בן 70. בין השאר, העמותה נותנת דגש להשתלבות של צעירים בקהילה עם דירות מותאמות ביישובים ובשיתוף פעולה עם משפחות מארחות, וכן בשוק התעסוקתי.

בשנה האחרונה מעסיקה מועצת בנימין צעירים עם צרכים מיוחדים שמפעילים קפיטרייה בבניין המועצה והם עובדים תחת ‘לב בנימין’.

צילום: דוברות בנימין

במעמד החנוכה השתתפו ההורים הנרגשים יחד עם ילדיהם, ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, ראש ישיבת ‘נר תמיד’ הרב איתמר ליברמן, מנהלת לב בנימין שלומית קאהן, הנהלת המועצה ואנשי האגף לשירותים חברתיים, אנשי רשת מרכז הישיבות והאולפנות בני עקיבא, תלמידי בית הספר והצוות החינוכי.

ראש ישיבת בני עקיבא נר תמיד חשמונאים, הרב איתמר ליברמן: “זו זכות לנו שהמועדונית מוקמת כאן סמוך לישיבה, לנו כצוות חינוכי חשוב שתלמידנו יקחו חלק ויתנדבו במקום. אנו שמחים בלב רחב על כל ילד שיגיע למועדונית הזו, יחד כולנו נצא חזקים ומחוזקים”.

חדשות בנימין כתבה ראשית