אמבולנס חדש של מגן דוד אדום נחנך בנווה דניאל

אמבולנס חדש של מגן דוד אדום נחנך בנווה דניאל

אמבולנס חדש של מגן דוד אדום נחנך לזכרם של מרדכי ודבורה שטכלברג ז”ל והוריהם, יהושע ואסתר יהודית שטכלברג ז”ל ופנחס דב ופרומה קוניץ ז”ל בטקס מיוחד ביישוב הקהילתי נווה דניאל בהשתתפות ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, מנכ”לית אגודת ידידי מד”א בישראל  אורלי אריאל, מנהל מרחב ירושלים במד”א אורי שחם ותורמי האמבולנס שוקי שטכלברג, שמתנדב במד”א משנת 1982, אחותו עדית ושני אחיו אהרן ומשה.

האמבולנס החדש שנתרם למד”א באמצעות אגודת ידידי מד”א בישראל יפעל בנקודת ההזנקה של מד”א בנווה דניאל ויתן מענה רפואי לתושבי הישוב, הישובים הסמוכים ומשתמשי הדרך הרבים בכביש 60.

שוקי שטכלברג ממשפחת מתורמי האמבולנס, שמתנדב במד”א ובעצמו ינהג באמבולנס החדש אמר בהתרגשות: “לאחר פטירת אימי ז”ל, חשבתי יחד עם אחותי ואחיי על דרך הנצחת הורינו בצורה המתאימה ביותר. לשמחתי הגדולה בחרנו להנציח את זכרם בדרך ייחודית והצלחנו במשימה. ביישוב מתגוררים תושבים רבים אשר הכירו את הוריי ז”ל והעובדה שאני אהיה בצוות שמפעיל את האמבולנס ומציל חיים, תנציח את זכר הוריי בצורה יוצאת דופן. תודה רבה למשפחתי שנרתמה למשימה החשובה למען המטרה העליונה הזו”.

טקס חנוכת אמבולנס בנווה דניאל תרומת משפחת שטכלברג – צילום איציק בירן

משה שטכלברג, אחיו של שוקי הוסיף “המצווה היא לתת מרכוש האדם תרומה ומעשר, לאלה העוסקים במלאכת הקודש, על מנת שלא יטרדו במלאכתם. אתם מתנדבי מד”א, מתנדבים בזמנכם החופשי ושלא על מנת לקבל פרס, עוסקים במלאכת קודש, הצלת חיים. לא בודקים את מינו או דתו של הנזקק, מצילי חיים של כל נפש ונפש. ואין משימה גדולה וקדושה מזאת, כפי שאמרו חז”ל במשנה בסנהדרין: ‘כל המקיים נפש אחת מישראל מעלה עליו הכתוב כאילו קיים עולם מלא.’ וכמה עולמות אתם מתנדבי מד”א מקיימים.”

אורי שחם, מנהל מרחב ירושלים במד”א הודה למשפחת שטכלברג על תרומתם יוצאת הדופן שמהווה מכפיל כוח משמעותי לפעילות מד”א בישוב.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן: “ב”ה יש היום כמעט בכל יישוב אמבולנס ושירותי הרפואה צומחים ומתקדמים יחד עם התפתחות ההתיישבות. כל חנוכת אמבולנס או הרחבה של שירות רפואי מעמיקים את שורשינו בגוש עציון. אנו מודים למד”א ולמשפחת שטכלברג על התרומה לעילוי נשמות הוריהם. ויהי רצון שישמש רק ללידות.”

אורלי אריאל, מנכ”לית אגודת ידידי מד”א בישראל: “העובדה כי מתנדב מגן דוד אדום, אשר מקדיש במשך עשרות שנים את חייו למען הצלת חיים, בחר לנכון להקדיש מהונו האישי למען מטרה זו – היא מוכיחה את כוחו וחשיבותו של ההון האנושי היקר שיש במשפחת מד”א, אשר כולם עושים הכל למען האחר. אני מודה למשפחת שטכלברג על תרומתם המשמעותית והמרגשת למען הצלת חיים”.

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “אני רוצה להודות למשפחת שטכלברג על תרומתם הלא מובנת מאליה אשר תרמו מכספם על מנת לסייע ולשפר את המענה הרפואי של מגן דוד אדום. העובדה ששוקי, מתנדב ותיק במד”א ינהג ויציל חיים באמבולנס שנושא את שמות הוריו מרגשת מאוד. תודה לכם.”

 

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית