האם כדאי להשקיע בנדל”ן בבודפשט?

האם כדאי להשקיע בנדל”ן בבודפשט?

בודפשט, עיר הבירה של הונגריה היא אחת הערים האהובות על תיירים מכל רחבי העולם. בודפשט ממוקמת על גדות נהר הדנובה במרכז אירופה, המיקום האטרקטיבי שלה בלב היבשת הופכת את בודפשט ליעד פופולרי במיוחד – לא רק לטיולים אלא גם לצורכי השקעה. מחירי הנדל”ן בבודפשט נמצאים בעלייה מתמדת, מה שהופך אותה לאחד מהיעדים המשתלמים ביותר להשקעות נדל”ן באירופה.

למה להשקיע דווקא בבודפשט?

מעל ל-23 מיליון תיירים הגיעו להונגריה בשנת 2019. המבנים הארכיטקטוניים המרשימים של בודפשט וחיי התרבות העשירים שלה, הופכים את בודפשט ליעד שקשה להתחרות בו. למי ששוקל אפשרות של השקעה בבודפשט, העיר מציעה הזדמנויות השקעה משתלמות עם מחירים משתלמים במיוחד ביחס לשאר ערי אירופה. תשואת השכירות בבודפשט היא בין הגבוהות ביבשת ונמצא בעלייה עקבית בשנים האחרונות.

סיבות להשקיע בהונגריה: כלכלה משגשגת

הכלכלה בהונגריה חזקה ונמצאת בצמיחה מתמדת במהלך העשור האחרון. בבודפשט יש מגוון רחב של תעשיות משגשגות (חקלאות, יצרנות רכבים ותעשיית אלקטרוניקה ואחרות). על אף המשבר הכלכלי שהשפיע על רוב העולם בעקבות מגיפת הקורונה, הכלכלה ההונגרית נותרה יציבה ואיתנה.
המשבר הכלכלי שהכה באירופה ב-2008 הביא למצב של בלימה בבניית פרויקטים חדשים באירופה, לזמן מוגבל. הבלימה הזאת הובילה למצב של ביקוש גבוה מן ההיצע. מאז הכלכלה השתקמה וכעת נוצר חלון הזדמנויות נדיר עבור מי שמחפש נדל”ן מניב בחו”ל.

השקעת נדל”ן בבודפשט

אם אתם שוקלים אפשרות של השקעת נדל”ן בחו”ל, כדאי לקחת בחשבון את בודפשט. בודפשט נחשבת לאחת הערים האטרקטיביות ביותר להשקעת נדל”ן באירופה, בודפשט מספקת אפשרות להשקעת נדל”ן בעיר בירה אירופאית במחירים משתלמים בהרבה בהשוואה לערי בירה אירופאיות אחרות.

מחירי הנדל”ן בבודפשט עלו ביותר מ-30%, ונדמה שלעליית המחירים אין כל כוונה להפסיק. עליית המחירים נובעת מהביקוש הגבוה למגורים בבודפשט, אבל גם מהביקוש לפתרונות לינה עבור תיירים. סיבה נוספת לביקוש הגבוה היא אוכלוסיית הסטודנטים אשר נמשכים לבודפשט בשל האוניברסיטאות הנחשבות שממוקמות בה.

לסיכום, בודפשט היא יעד משתלם במיוחד להשקעות נדל”ן. הונגריה היא מדינה ידידותית מאד כלפי משקיעים בנדל”ן – המיסים נמוכים, הריבית בשפל והמחירים הזולים משתלמים במיוחד עבור משקיעים ישראליים: מחיר דירה בעיר הבירה האירופאית בודפשט שווה ערך לחמישים אחוז בלבד מערכה של דירה בפריפריה של מדינת ישראל.

נדל''ן