אלפים בהופעה של רמי קליינשטיין ובניה ברבי בשומרון

אלפים בהופעה של רמי קליינשטיין ובניה ברבי בשומרון

אלפי בני אדם השתתפו בפסטיבל עלמא למוזיקה יהודית עולמית הראשון בשומרון . בניה ברבי: “אין כמו הקהל בשומרון”. יוסי דגן: “השומרון נמצא בתנופת תרבות – מייצא תרבות ומקבל מהאמנים הטובים בארץ”

במועצה אזורית שומרון מסכמים את ‘פסטיבל עלמא למוזיקה יהודית עולמית’ שנערך לראשונה בשומרון בסוף השבוע שעבר. בפסטיבל, שהופק על יד מחלקת התרבות – אגף יישובים ומתנ”ס של המועצה, השתתפו אלפי אנשים מהשומרון ומחוצה לו, כאשר השיא היה באירוע המרכזי שבו נאור כרמי ולהקתו הלב והמעיין ארחו את הזמרים רמי קליינשטיין ובניה ברבי בישוב רבבה.

מדובר בפעם הראשונה בו ערכה המועצה את הפסטיבל, בשיתוף עם משרד התרבות והספורט. הפסטיבל נערך במשך שלושה ימים ובמסגרתו הופיעו זמרים, אומנים והרכבים שונים שמייצגים את סגנונות המוזיקה היהודית מכל רחבי העולם. רובם הגדול של המופעים התקיימו ללא עלות לרווחת התושבים והמשתתפים הרבים, והפסטיבל התקיים בכל יום בישוב אחר בשומרון על מנת לאפשר לכמה שיותר תושבים להנות מהמופעים השונים.

קרדיט: מאיה טייב

במסגרת הפסטיבל נערכו מופעים שונים ובהם, להקת ‘צליל איתן’, ההרכב המוזיקלי ‘הניגון הירושלמי’, ההרכב המוזיקלי ‘אנסמבל עלוואן’, ההרכב המזוקילי ‘אנסמבל יעלה’ וכן הופעה של המלחין והמוזיקאי אלדד ציטרין שאירח את אומן כלי ההקשה דוד דיגמי. זאת כאמור בנוסף להופעה המרכזית של נאור כרמי עם להקתו הלב והמעיין בה הם אירחו את רמי קלינשטיין ובניה ברבי.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן סיכם את הפסטיבל ואמר: “אנחנו שמחים מאוד על הצלחתו של פסטיבל עלמא הראשון, ועל אלפי האנשים שהגיעו להנות ממוזיקה יהודית עולמית. אנו מקווים שהפסטיבל יהפוך למסורת של ממש בשומרון והוא יגדל ויתפתח עוד יותר גם בשנים הבאות. הצלחתו של הפסטיבל, יחד עם אירועי הקיץ השונים של המועצה, שמה את השומרון על המפה כמרכז לתרבות יהודית, מגמה שרק תלך ותתפתח. אני רוצה להודות לכל האנשים במועצה, במשרד התרבות והספורט ובישובים השונים שפעלו ועבדו קשה להצלחתו של האירוע”.

הזמר בניה ברבי פרגן לקהל הרב ואמר: “כיף להיות כאן, אין כמו הקהל בשומרון”.

הפסטיבל נערך כחלק מרצף אירועי תרבות שמקדמת מועצה אזורית שומרון במהלך הקיץ. במסגרת אירועי הקיץ מתקיימים מופעים רבים של מיטב האמנים בארץ, ביניהם: המופע של רביבו, ריטה, התקווה 6, חנן בן ארי, שי צברי, נאור כרמי ועוד להקות ואמנים רבים לאורך כל הקיץ. כמו כן, הושק לאחרונה פסטיבל קולנוע שומרון ‘תמוז’ שמטרתו לקדם את התרבות והקולנוע בשומרון. במהלך האירוע המרכזי של הפסטיבל התקיים קוקטייל פתיחה חגיגי, הקרנה סרטו של הבימאי אבי נשר ‘תמונת ניצחון’, הענקת פרסים לבמאי הסרטים הנבחרים ובהנחייתו של הסטנדאפיסט שלום אסייג.

חדשות שומרון חינוך ותרבות