איך לבחור חומר איטום איכותי?

איך לבחור חומר איטום איכותי?

כאשר בונים מבנה, בין אם מדובר על בית פרטי למגורים או בניין דירות,  בניין משרדים או מרכז מסחרי, בית ספר או מתנ”ס מקומי יש חשיבות רבה להמון דברים שקשורים למבנה החל כמובן מנושא של בטיחות, עמידות, איכות ולא פחות חשוב זה הנושא של איטום המבנה וחלקיו השונים.

מה זה איטום מבנה ומה החשיבות שלו

לאיטום יש חשיבות רבה ביותר שכן אחד הדברים המאוד לא נעימים זה לגלות על קיר חדר השינה או התקרה עובש כתוצאה מרטיבות שלא ידוע מה המקור שלה. כל נושא האיטום מתייחס למעשה לאיטום של מבנה על כל חלקיו, זה יכול להיות איטום חלונות, איטום של גג או מרפסת, איטום של מערכות ניקוז, קירות חיצוניים של מבנה וכמובן כל מה שקשור לרטיבות כתוצאה מצנרת ביתית שיכולה להיות בחדר האמבטיה או במטבח, רטיבות שיכולה להשפיע על קיר בבית או על קיר של בית השכן. כמו כן, בבתים פרטיים יש נושא של חדירת מים מהקרקע מה שדורש התייחסות מיוחדת. לאיטום איכותי יש חשיבות רבה כדי למנוע את אותה רטיבות והופעה של עובש  שהוא דבר מאוד מסוכן לבריאות ואחד הדברים שהכי קשה לטפל בהם ולהיפטר מהם.

איך בוחרים את חומר האיטום הטוב והאיכותי ביותר

משום שאיטום הוא נושא כל כך קריטי ומהותי יש חשיבות להשתמש בחומרי איטום איכותיים. אחד הדברים החשובים הוא לקנות ממקום שזו ההתמחות שלו שכן יש חומרי איטום פשוטים וזולים ויש חומרים יותר איכותיים, מקצועיים ויעילים. חשוב להחליט איזה סוג של איטום מחפשים ועד כמה חשוב שיהיה בידוד תרמי שמסייע בכל מה שקשור לוויסות מעבר של חום וקור מהקירות החוצה או פנימה, לפעמים זה הולך יחד ולפעמים עושים את הדברים בנפרד אך משום שנושא של עיבוי משפיע על הופעה של לחות ורטיבות תמיד יש המלצה לשלב בין הדברים. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון אשר ידעו להתאים את סוג החומר למבנה ולצרכים השונים כך שינתן מענה טוב, מקצועי, יעיל שגם יחזיק מעמד לאורך זמן.

צרכנות