אושרה יציאה למכרז לבניית עוקף חווארה

אושרה יציאה למכרז לבניית עוקף חווארה

שנתיים וחצי לאחר מאהל המחאה, היום אישר האוצר בוועדת חריגים יציאה למכרז לבניית כביש עוקף חווארה בשומרון. יוסי דגן: “הכביש שצפוי לשנות את פני ההתיישבות יוצא לדרך”

שנתיים לאחר שביתת הרעב והסכם הכבישים העוקפים ביו”ש אותו הוביל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראשי הרשויות דאז ראש מועצת בית אריה אבי נעים וראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר, יחד עם המשפחות השכולות אישר היום האוצר בוועדת חריגים יציאה למכרז לבניית כביש עוקף חווארה בשומרון.

הכביש שעלותו מוערכת ב-250 מליון ש”ח, הוא אחד הכבישים האסטרטגים ביו”ש, צפוי להפוך את יישובי גב ההר (יצהר, איתמר, הר ברכה ואלון מורה) למרכזיים ונגישים למרכז הארץ, ולהעלות את מחיר הנדל”ן באיזור, שכבר עלה במאות אחוזים בשנים האחרונות.

האוצר התכנס בכדי לאשר את היציאה למכרז בוועדת חריגים וזאת משום שטרם אושר תקציב המדינה והיה צורך להעביר את האישור ליציאה למכרז בוועדה מיוחדת.

המשפחות השכולות וראשי הרשויות עם חתימת ההסכם מול ראש הממשלה בסיום אוהל המחאה. צילום: מירי צחי

הוועדה אישרה באופן חריג את היציאה למכרז משום שההרשאה להתחייב ניתנה כבר ב 2017, על כן בדומה לעוקף אל ערוב ניתן כאן אישור חריג לנושא.

“אנחנו מתקדמים בצעדי ענק לשינוי דרמטי של פני ההתיישבות” אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון “הכביש הזה יחד עם מהלכים נוספים שנעשים בתחומי החשמל, המים והבנייה מהווים הכנה להגשמת החזון: מליון תושבים בשומרון ומליונים ביו”ש כבר עכשיו ההתיישבות היא חזקה ומשמעותית, כביש עוקף חווארה יהפוך את יישובי גב ההר לאבן שואבת לעשרות אלפי ישראלים”.

דגן הודה למשפחות השכולות וראשי הרשויות ששבתו רעב, לשרת התחבורה מירי רגב, ולשר האוצר ישראל כץ.

ביטחוני חדשות שומרון כתבה ראשית נדל''ן