ניסיון לינץ’ בחווארה:תושב איתמר שהותקף הרג מחבל

ניסיון לינץ’ בחווארה:תושב איתמר שהותקף הרג מחבל

מאות פורעים ערבים תקפו באבנים רכב של יהודי תושב איתמר המשמש כעובד סוציאלי בעת שחזר עם ילדיו לביתו. האזרח ירה במחבל וניצל. הנהג  סיפר כי חש סכנה ממשית לחייו, ולאחר שהמפגינים התקרבו ופגעו במכוניתו נאלץ להוציא את נשקו ולירות על מנת להרחיקם.

הרכב שנרגם בסמוך לחווארה.צילום באדיבות מועצה אזורית שומרון

סוער בחווארה. ביום הלישי ברציפות חוסמים מתפרעים ערביים את כביש הגישה לישובי גב ההר, תוקפים מכוניות ישראליות. מנפצים שמשות רכבים ומיידים אבנים לעבר רכבים יהודיים.

התושב שנאלץ להגן על חייו מפני התקפת לינץ’ של מחבלים הוא אב ל 8 ילדים עובד סוציאלי במקצועו שהיה בדרך הביתה לילדיו מקניות ברמי לוי. עובדת מועצה אזורית שומרון, עובדת אגף רווחה אם ל-5  נפצעה זה עתה בחלק מהתפרעויות מחבלים על כביש חווארה. לטענת המשפחה שהותקפה הפורעים ניסו להוציאו ממכוניתו והוא נאלץ לירות על מנת להרחיקם. מועתז שמסה, בן 21, נפצע מהירי וכעבור זמן קצר נקבע מותו.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שוחח עם מח”ט שומרון חיזק את ידיו וקיים הערכת מצב עם הגורמים הרלוונטיים וכן הצטרף לאב היורה בחקירתו במשטרת אריאל. לדבריו: “יש לפעול באפס סובלנות כלפי מחבלים המבקשים לעצור את שגרת החיים ולפגוע פשוטו כמשמעו בתושבים. אנחנו מחזקים את חיילי צה”ל בפעילותם להגנה על אזרחי מדינת ישראל”.

עוד הוא הוסיף: “אסור לנהוג בכפפות של משי במחבלים. לא ייתכן שאמא תצא עם בנה בבוקר לתור לרופא או לעבודה ותותקף לאור היום, אני מגבה לחלוטין את התושב שהגן על חייו ועל חיי הסובבים אותו מפני התוקפים”.

אשתו של האב ל 8 ילדים : “ברוך ה’ שהסיפור נגמר ככה ניסו לעשות בו לינץ  גם בזיהוי הפלילי מסתכלים על הרכב ואומרים ניסו לעשות לו לינץ’. הילדים בגילאים 7 חודשים עד 13 חלקם יודעים מה קרה ועם חלקם עדיין לא דיברתי. אנחנו מודים ל ה’ על הנס הזה שנעשה לנו היום”.

חדשות שומרון כתבה ראשית