אולפנת בני עקיבא שירת הים נווה צוף זוכת פרס ירושלים לאמנות יהודית 2019 בכנס בשבע ירושלים ה-16.

אולפנת בני עקיבא שירת הים נווה צוף זוכת פרס ירושלים לאמנות יהודית 2019 בכנס בשבע ירושלים ה-16.

ועדת פרס ירושלים פרסמה את רשימת  מקבלי הפרס לשנת 2019. הרשימה מורכבת משורה של אישים וגופים שנמצאו ראויים להוקרה, בשל תרומתם המשמעותית לעם ישראל, בפעילות ציבורית לאורך השנים. פרס ירושלים לאולפנת שירת הים יוענק ביום ראשון ה-10 בפברואר בערב הפתיחה המיוחד של הכנס בהופעה של יהורם גאון.

פרס ירושלים לאמנות יהודית – יוענק לאולפנת בני עקיבא שירת הים על פועלה המבורך, במוסיקה ובמחול והכל מתוך יראת שמים, בהבאה לידי ביטוי את מרחבי היצירה הפנימיים על ידי צלילים וריקוד שמקורם בחלקים גבוהים ואציליים בנפש האדם.

בנות אולפנת שירת הים. צילום: באדיבות האולפנה

אולפנת  שירת הים, הנמצאת בישוב נווה צוף במבנה יחודי ששימש בתקופת המנדט הבריטי כמבנה משטרה מתוך כ-60 מבנים כאלו שפוזרו ברחבי ארץ ישראל על מנת למנוע פלישה של הצבא הגרמני. המבנה שופץ והותאם למבנה התואם לצרכים של האולפנה שקמה לפני 6 שנים ושמה לה למטרה לחנך דור של בנות למצוינות בתחומי המוזיקה והמחול. באולפנה לומדות כ-200 תלמידות שניגשות לבגרות מלאה בכל המקצועות ולצד זה עושות גם 5 יחידות לימוד במוזיקה או במחול.

בוגרות האולפנה, רואות באמנות דרך חיים וממשיכות לעסוק בתחום גם לאחר סיום הלימודים במוסד.

אביגיל גולדשטיין ראש האולפנה. צילום: הדר נחמן

כמדי שנה יתכנסו בכירי הפוליטיקאים, התקשורת, העסקים והציבור ליומיים של דיונים ונאומים על כל הנושאים הבוערים שבין צבא, חברה, דת, ליברליות ומדינה בכנס ירושלים ה-16 של קבוצת התקשורת ‘בשבע’. הכנס פתוח לציבור הרחב, והוא יתקיים בימים שני-שלישי ו’-ז’ באדר א’ התשע”ט, 11-12.02.2019 במלון קראון פלאזה, ירושלים.

כנס בשבע  ירושלים יתקיים בפעם ה-16 בסימן “דת-צבא-מדינה ומאבקים ציבוריים” ויעסוק במגוון נושאים העומדים על סדר היום הציבורי במדינת ישראל.

בין הנושאים הבולטים אשר ידונו השנה בכנס: יש לנו מדינה לנהל- מנכ”לי משרדי ממשלה מרכזיים בשיח על אתגרי הייבוש והמימוש של מדיניות משרדיהם. מחרדל עד ליברל – המשותף והמפריד בין גוונה השונים של הציונות הדתית, האם למרות מגוון תת הזרמים בציבור הדתי-לאומי עדיין ניתן לראות בו ציבור אחד?. קליעה לסל- כמה גבוה צריך להיות סל התרופות. מה עושים עם עזה – מה האלטרנטיבות לשלטון החמאס? האם לגיטימי לצפות מתושבי יישוב הדרום להתרגל לחיים תחת אש? ההתנתקות, טובה או לא?. פולמוס ההדתה – האם יש חשיפה מוגזמת של חילונים לתכני יהדות במערכת החינוך ובצה”ל? מה גרם להתנגדות להדתה שקמה בשנים האחרונות?. קמפיין METOO – והשיימינג ברשתות החברתיות- יתרונות וחסרונות של “השיימינג” בתקשורת וברשתות החברתיות, עד כמה הפרסום הוא כלי יעיל להרתעת עבריינים ולשיקום הנפגעות? האם לגיטימי להאשים בלי להיחשף? והאם ראוי לפרסם סיפורים מלפני עשרות שנים.

צילום: באדיבות אולפנת שירת הים
חדשות בנימין כתבה ראשית