מסימני ההסדרה: קו 101 לאריאל משנה את מסלולו

מסימני ההסדרה: קו 101 לאריאל משנה את מסלולו

קו 101 מאריאל לאלון מורה שינה את מסלולו והיום, לראשונה נכנס אוטובוס תחבורה ציבורית בשער הישוב הצעיר נופי נחמיה לאחר שעבר שלב ראשון של אישור במועצת התכנון העליונה. ראש מועצה אזורית שומרון: “כך צריכים להראות חיים נורמלים, מצפים שיהיה כך בכל הישובים הצעירים”

במקביל למאהל המחאה של ההתיישבות הצעירה, השבוע נראתה התקדמות גדולה בישוב הצעיר נופי נחמיה שלאחר 8 שנים של מאבק ופעילות של המועצה האזורית שומרון בהובלת ראש המועצה יוסי דגן התב”ע של נופי נחמיה אושרה להפקדה יחד עם הישוב הצעיר חוות יאיר, בעקבות כך נכנס היום האוטובוס הראשון של תחבורה ציבורית לישוב הצעיר נופי נחמיה שבשומרון.

קו 101 לאריאל נכנס בשער הישוב והתקבל בהתרגשות על ידי התושבים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יצא ממאהל שביתת הרעב כדי להגיע לטקס ההיסטורי והמרגש והוא יחזור מייד אחר כך למאהל. יחד איתו הגיע גם שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ במקום נכח גם יו”ר וועד הישוב עומר רחמים, רכז התחבורה במועצה האזורית שומרון רפי אביטל.

ראש מועצת שומרון דגן וסמוטריץ גזרו יחד את הסרט ודגן בירך ברכת שהחיינו בשם ומלכות על הרגע המרגש הזה.

ראש מועצת שומרון דגן אמר במקום: “זהו יום היסטורי מרגש, ביום אחד גם התקדמנו התקדמות היסטורית באישור התב”ע להפקדה וגם הישוב מקבל חיים נורמלים ושגרת חיים, תחבורה ציבורית היא זכות בסיסית במדינה מתוקנת, מצער שצריך להלחם על דבר כזה, ואנחנו שמחים ומודים לקב”ה שהגענו לרגע הזה. דגן הודה לתושבים שלדבריו: היו מגדלור של עוצמה בתקופות הקשות פנינו להסדרה מלאה של הישוב”. וכן הודה לבצלאל סמוטריץ שקידם את הסדרת הכניסה לישוב, לשרים מירי רגב וישראל כץ שקידמו את התאורה של הכביש, וכן לישראל אפריאט קמט תחבורה במנהל האזרחי ולוועד הישוב הנוכחי והקודם.

שר התחבורה לשעבר ח”כ בצלאל סמוטריץ אמר בין השאר: “עוד ישוב עוד בית עוד שכונה כך מביאים את הגאולה, כך מפריחים את השממה”.

מה שהווה תשתית להסדרת הישוב היה קידום שני פרוייקטים נוספים באיזור זה. האחד תאורה בעלות של 6 מליון ש”ח מצומת אריאל מזרח לצומת רחלים – פרוייקט אותו הובילה מועצה אזורית שומרון יחד עם שרת התחבורה מירי רגב וחנכה אותו והשני הסדרת צומת נופי נחמיה בעלות של 4 מליון שח הובילה המועצה האזורית שומרון עם שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ בעקבות הפרוייקטים הללו ניתן היה להסדיר גם את הישוב.

חדשות שומרון כתבה ראשית