כיתה דיגיטלית: החלה חלוקת עשרות מחשבים ניידים לתלמידים במועצה האזורית הר חברון

כיתה דיגיטלית: החלה חלוקת עשרות מחשבים ניידים לתלמידים במועצה האזורית הר חברון

שר החינוך יואב גלנט הגיע היום (שני) לבית הספר האזורי סוסיא במועצה האזורית הר חברון, לטקס חלוקת מחשבים לתלמידים במסגרת פרויקט ‘כיתה דיגטלית’, הפרויקט הארצי שיזם שר החינוך גלנט לחלוקת 150 אלף מחשבים ניידים עבור ילדי ישראל אשר אין בביתם מחשבים.

מתכונת הלימודים המקוונת בתקופת הקורונה וביתר שאת בסגרים משאירה משפחות ללא מחשבים בחוסר אונים בשל הפגיעה ביכולת הלמידה ופגיעה אף בשגרת החיים של בני המשפחה. לאור זאת יזמו במשרד החינוך את פרוייקט “כיתה דיגיטלית” וכאמור תכנית זו עתידה לספק מחשבים לתלמידים אלה.

במהלך הסיור שוחח שר החינוך עם הצוות החינוכי בבית הספר וכן פגש תלמידים ששיתפו בחוויות הלימוד בבית ובבית הספר בתקופה הקורונה. מנהלת בית הספר גברת ריקי ברקוביץ סיפרה לשר על דרכי התמודדות היצרתיות של בית הספר ועל הגמישות והערכות המיוחדת אליהם נדרש צוות המורים, בדבריה הודתה לשר על חלוקת המחשבים הנצרכת כל כך כמי שפוגשת את אותם התלמידים וכן ציינה לחיוב את העצמת מנהלי בתי הספר ביכולת להחליט למי מהתלמידים יחולקו המחשבים.

התלמידים מקבלים את פניו של שר החינוך. צילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ

במהלך הטקס השר הודה לצוותי החינוך במועצה, המנהלות והמנהלים ואמר: ״שמחתי להגיע לסוסיא למבצע חלוקת המחשבים, יחד עם ידידי ראש המועצה יוחאי דמרי שמשקיע רבות בחינוך תלמידי המועצה והאזור. בחודשים הקרובים נמשיך לחלק 150 אלף מחשבים ניידים עבור כל ילדי ישראל דרך אלפי בתי ספר בכל רחבי הארץ, ובכך נקדם את המהפכה הדיגיטלית במשרד החינוך״.

יוחאי דמרי ראש המועצה הודה לשר על הביקור ואמר: “פרויקט חלוקת המחשבים שהוביל ידידי השר גלנט מקסים וראוי מאוד. אנו מודים לו על בחירתו להגיע להר חברון בימים טרופים אלה. פועלו של השר ניכר ביכולת לאגם תקציבים עבור ילדי ישראל. תקופת הקורונה זימנה לשר אתגרי חינוך מורכבים שהעולם כולו לומד כיצד נכון להתנהל בהם. אנו מחזקים את גישת השר להגמשת המערכת, מתוך יצירתיות והעברת עיקר משקל הכובד לרשויות ומנהלי בתי הספר תוך העצמה פרטנית זהו מתכון נכון במציאות הנוכחית.”

מחשבים ראשונים. צילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ

מיד עם כניסתו של שר החינוך, יואב גלנט, לתפקידו הוא הצהיר כי אחד מהדגלים המרכזיים שהוא יניף יעסוק בצמצום הפערים הטכנולוגיים, והפיכת מערכת החינוך לדיגיטלית וחדשנית. לאור זאת, הוא גיבש תכנית לאומית רחבת היקף, וגייס לטובתה סכום חסר תקדים של 1.2 מיליארד ₪. תכנית זו כוללת שורה רחבה של פעולות ובכלל זה חלוקת מחשבים ניידים לתלמידי מערכת החינוך שידם אינה משגת.

משרד החינוך יפעל לחלק את המחשבים ואת הטלפונים באופן צודק כדי להבטיח צמצום פערים אמיתי ולתת מענה ראוי לתלמיד המגיע מרקע כללי מוחלש. אך, בד בבד המשרד גם ייתן מענה לתלמידים מרקע כלכלי חברתי בינוני וגבוה שהקורונה פגעה בפרנסת הוריהם והם מתקשים לכלכל את המשפחה.

חדשות גוש עציון והר חברון חינוך ותרבות כתבה ראשית