תקלות מחשב נפוצות

תקלות מחשב נפוצות

המחשבים הניידים הינם מחשבים עדינים ורגישים והם מועדים לתקלות מפעם לפעם. אם אתם ‘סוחבים’ אותו אתכם בנסיעות והוא חוטף מכות בדרכים, אם אתם נוהגים לאכול ולשתות תוך כדי העבודה או שאתם עובדים כאשר המחשב נמצא על הברכיים שלכם – אתם בדרך להרוס ולקצר את חייו של המחשב שלכם. נעניק לכם בהמשך טיפים לשמירה נכונה על המחשב הנייד שלכם וכאשר יהיו תקלות אשר אינם בשליטתכם פנו אל מעבדת מחשבים כי רק כך המחשב שלכם יקבל את הטיפול הנכון והמקצועי ביותר עבורו.

תיקון מחשבים ניידים – תקלות נפוצות

רכשתם מחשב נייד? ברכותינו. עכשיו אתם צריכים ללמוד כיצד להגן על המחשב על מנת שהוא ישרת אתכם היטב לאורך זמן ותימנעו מתקלות אותם תוכלו למנוע.

סוגי התיקונים הנפוצים ביותר במחשבים הניידים:

  • החלפת המסך של המחשב – המסכים נוטים להישבר אם לא שומרים עליהם כראוי. אם רק תשכחו את המשקפיים על המקלדת או אפילו אוזניות המחוברות למחשב יונחו על המקלדת- הסגירה של המחשב עלולה לנפץ לכם את המסך.
  • החלפת המקלדת – במקרים רבים המקלדת נהרסת, מקשים מסוימים אינם עובדים טוב, או יהיה עליכם לחליף את המקלדת כולה, שלא כמו במחשב הנייח, שם תוכלו לחבר מקלדת אחרת.
  • החלפת סוללה – אם לא תשמרו היטב על הסוללה -מהר מאוד ירד משך זמן הפעילות שלה והיא תדרוש טעינה מחודשת כעבור שעה קלה של שימוש. במשך הזמן היא עשויה לצאת לגמרי מכלל שימוש והמחשב יהיה תלוי לגמרי בחשמל.

ישנם תקלות רבות נוספות שעשויות להתרחש עם המחשב הנייד ואלו ידרשו תיקונים כמו החלפת הדיסק הקשיח במחשב, החלפה של כרטיס הרשת האלחוטית, החלפת המעבד, החלפת המצלמה, החלפת צורב, החלפת זיכרון ועוד, ועוד. מה שהכי חשוב לזכור זה כי הפנייה אל מעבדת תיקון מחשבים ניידים הכרחית להצלחה של התיקון ולשמירה על כל חלקי המחשב.

איך תשמרו על המחשב?

ישנם כמה פעולות אותם נוכל לעשות על מנת להגן על המחשב שלנו ולהאריך את חייו באופן כללי ושל החלקים הרגישים שלו.

  • שומרים על הסוללה

אחת התקלות הנפוצות ביותר אלו בעיות עם הסוללה. כדי להאריך את חייו עליכם להקפיד תמיד על ניתוק הסוללה מיד כאשר המחשב מגיע למאה אחוזי טעינה וכאשר אתם לא עובדים עדיף לכבות לגמרי את המחשב. כניסה של המחשב למצב שינה עדיין מבזבז את הסוללה כי המחשב ממשיך לעבוד ולצרוך חשמל. הדבר פוגע גם בסוללה וגם עשוי להזיק לדיסק הקשיח ולגרום לבלאי מהיר למחשב.

  • שומרים על הניקיון של המחשב

אל תאכלו ואל תשתו מעל המחשב. אם נשפך לכם נוזל על המקלדת מהרו לנגב אותו. גם אם המקלדת ממשיכה לפעול, הבעיות עלולות לצוץ בהמשך.

אם נשרו פירורים אל תדפקו על המחשב מצדו האחורי כי אתם עלולים להרוס רכיבים עדינים המצויים שם.

  • קנו תיק מתאים למחשב והקפידו לעבוד על משטחים יציבים

אם תשמרו על הכללים תיהנו ממחשב שיאריך חיים וישרת אתכם היטב לאורך זמן.

תמונה באדיבות: pixabay

 

צרכנות