אירוע קטן במקום גדול

אירוע קטן במקום גדול

אחד השימושים המשתלמים ביותר עבור נכסי נדל”ן הממוקמים באזורים שקטים, פסטוראליים ומחוץ לערים הגדולות, הוא הקמת גני אירועים. בתרבות המודרנית, במיוחד בישראל, אנו נוהגים לערוך אירועים חגיגיים רבים – חתונות, בר/ת מצוות, אירועים משפחתיים שונים, אירועים עסקיים וערבי חברה, אירועי השקע למוצרים שונים ועוד. אלפים רבים של אירועים חגיגיים נערכים בישראל מדי שנה, ויזמים רבים הבינו כי מדובר בתחום אשר יכול להניב רווחים לא רעים כלל.

עבור אותם אזורים “פסטוראליים”, הממוקמים מחוץ לערים הגדולות אך בקרבה יחסית לריכוזי האוכלוסייה הגדולים של הארץ (כאשר אזור השומרון ובנימין מהווים דוגמה מושלמת למיקום מסוג זה), מקומות בהם ניתן לארח אירועים קטנים ואינטימיים, כמו גם אירועים בינוניים המונים כמה מאות מוזמנים, יכולים להפוך לנכס אטרקטיבי של ממש.

לא חסרות דוגמאות למקומות מרהיבים ומבוקשים לאירוח אירועים קטנים

אירועים.צילום באדיבות יקב בנימינה
אירועים.צילום באדיבות יקב בנימינה

על מנת להבין את הפוטנציאל הרב הטמון בתחום האירועים החגיגיים בכלל, והאירועים הקטנים בפרט, ניתן להצביע על דוגמאות מעניינות רבות למקומות מסוג זה, הפועלים מזה שנים רבות באזורים שונים של הארץ ביתר הצלחה.

לדוגמה, יקבים וחוות פסטוראליות רבות בשרון, באזור השפלה, הגליל והרי ירושלים פועלים כגני אירועים עבור אירועים קטנים המעוצבים בטוב טעם וכוללים לא יותר מכמה מאות בודדות של מוזמנים, ובמקרים מסוימים גם כמה עשרות מוזמנים מובחרים בלבד. הקונספט של אירועים קטנים אלו הוא של אירוע אקסקלוסיבי ויוקרתי מצד אחד, ופסטוראלי ומרהיב מבחינת מיקומו מצד שני. אותן חוות או יקבים הינן לרוב מטופחות ומעוצבות באופן אסתטי מסוים, המשדר טוב טעם ואפילו צניעות מסוימת. סגנון זה של אירועים מושך אליו יותר ויותר אנשים בארץ, כאשר נתח הולך וגובר משוק האירועים החגיגיים בישראל עובר לאירועים בינוניים וקטנים, כאמור על פי רוב במיקומים פסטוראליים, מחוץ לערים הגדולות. זאת בניגוד למצב לפני עשרים או שלושים שנים, אז היו נערכים מרבית האירועים החגיגיים דווקא באולמי שמחות הממוקמים באזורים עירוניים מרכזיים/

קרבה למרכז הארץ מצד אחד, שקט ונוף מרהיב מצד שני

אחת הסיבות לכך שאזור השומרון ובנימין הינו אזור מתבקש לגני אירועים אקסקלוסיביים מסוג זה הוא כי מדובר באזור אשר קרוב מבחינה גיאוגראפית למרכז הארץ – הן לגוש דן והן לאזור ירושלים. מרבית האוכלוסייה בארץ מתרכזת באזורים אלו כך שבמרבית האירועים רוב המוזמנים מגיעים מריכוזי אוכלוסייה אלו. מצד שני, ממקומות רבים באזור השומרון ובנימין נשקף נוף מרהיב, בין אם של מישור החוף מכיוון מערב, אזור יהודה וערי ירושלים מדרום וממזרח או עמק יזרעאל מהצפון. הנוף המרהיב, בשילוב עם אופיו של האזור עצמו (אזור הררי, פסטוראלי, טבעי ושקט יחסית) הופכים אותו למיקום מעולה לעריכת אירועים קטנים ואקסקלוסיביים.

עבור יזמים המחפשים אחר דרכים מקוריות ואטרקטיביות יחסית להשקיע באזור זה, גני אירועים יכולים להיות רעיון מעניין ביותר. בפרט גני אירועים בעלי אופי פסטוראלי ואקסקלוסיבי, הפונים לקהל היעד המעוניין באירועים קטנים, מעוצבים ויוקרתיים.

צרכנות