לראשונה: בכירי האיגוד הרפורמי העולמי יבקרו ביהודה ושומרון

לראשונה: בכירי האיגוד הרפורמי העולמי יבקרו ביהודה ושומרון

החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית  וביוזמת יו”ר המחלקה לפעילות בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, גוסטי יהושע ברוורמן יערכו סיור ביו”ש לבכירי האיגוד הרפורמי העולמי, הנמצאים בישראל לצורך ועידת האיגוד העולמי ליהדות מתקדמת. 

50 בכירי האיגוד הרפורמי העולמי מרחבי העולם יבקרו במועצת גוש עציון ביום חמישי, 18.05.17, בליווי יו”ר המחלקה לפעילות בתפוצות (ונציגת התנועה הרפורמית) בהסתדרות הציונית העולמית, גוסטי יהושע ברוורמן, אשר יזמה את הסיור, ויו”ר החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית, גאל גרינוולד.

יהדות מתקדמת. צילום: באדיבות pixabay

ככלל, התנועה ליהדות מתקדמת היא תנועה ליבראלית אשר מתאפיינת בתמיכה גדולה בישראל. בין הקולות הרבים הנשמעים בתנועה, ישנם קולות רבים שרואים את פתרון הסכסוך רק על ידי נסיגה מוחלטת של ישראל לקווי 1967 ומרבים להשמיע ביקורת נוקבת על ישראל ובעיקר על התנהלותה ביהודה ושומרון. יוזמת הסיור, ביקשה לתת לחברי האיגוד הזדמנות לראות את הדברים באופן בלתי אמצעי ולגבש דעה עצמאית ומבוססת.

“אני רואה חשיבות רבה בכך שחברי האיגוד הרפורמי העולמי יוכלו ללמוד על יהודה ושומרון במנותק מן ההקשר אליו הם רגילים, ויקבלו תמונה נאמנה למציאות של המתרחש – לא מתעלמת אך גם לא מוטה פוליטית,” מסרה ברוורמן. “כמו כן, במיוחד בשנה בה אנחנו מציינים 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון, חשוב בעיניי שמשתתפי הוועידה יכירו את עבודת החטיבה להתיישבות מקרוב, שכן היא חלק מההסתדרות הציונית העולמית ופעמים רבות נתפסת כגוף פוליטי ולא אהוד. אני מצפה לסיור מאד, מחכה שהמשתתפים יפגשו את אנשי החטיבה ויישמעו מפי היו”ר אודות פעילותה הנרחבת לטובת ההתיישבות בכל חלקי הארץ.”

מועצת גוש עציון, מדרום-מזרח לירושלים, הנה המועצה האזורית הראשונה בה הוקמו יישובים יהודיים בשטחי יהודה ושומרון לאחר מלחמת ששת הימים. גוש עציון התפתח בעשור האחרון והכפיל את אוכלוסייתו, וכיום האוכלוסייה מונה למעלה מ – 20,000 תושבים. מאפיין מעניין של גוש עציון הנו המגוון והפסיפס האנושי הבא לידי ביטוי במאפייני היישובים ובצרכיהם השונים. במועצה גרים יחד דתיים וחילוניים, לצד קיבוצים וישובים חרדיים.

 

 

 

 

 

חדשות שומרון כתבה ראשית