פרוייקט ההנצחה של האב מאלקנה

פרוייקט ההנצחה של האב מאלקנה

בנימין בהגון מאלקנה הוא אביו של נועם בהגון ז”ל שנפל ברצועת עזה וראש מכללת תלפיות לחינוך. בעקבות נפילת בנו יזם פרוייקט הנצחה ייחודי שהשבוע הגיע לשיאו במפגש משפחות שכולות עם הסטודנטיות במכללה.
חינוך לזיכרון. ראש מכללת תלפיות, בנימין בהגון הינו אב שכול. בנו נועם בהגון ז”ל, לוחם שריון נפל בפעילות מבצעית סמוך לדוגית שבחבל עזה, כשהטנק שלו עלה על מטען רב-עוצמה בשנת 2003. מאז ועד היום עוסק בהגון האב בהנצחת בנו ובחינוך לשימור זכר נופלים נוספים ובעיקר כאלו שנפלו על הגנת המולדת לפני שנים רבות ומספר הדואגים לשימור זכרם הולך ופוחת.

במסגרת זו מפעילה מכללת תלפיות לחינוך בחולון מערך פעילות תחת השם ”אמץ חלל”.
בהנהגת דיקאן הסטודנטים, אשרה דויטש וד”ר דינה שקולניק שהיא גם מנחת הפרוייקט דואגות הסטודנטיות במכללה לפקוד את בתי העלמין הצבאיים בדגש על נופלים אשר נלחמו ונהרגו למען הקמת המדינה אך אין מידע על צאצאים או בני משפחה כלשהי שבאים לפקוד את קבריהם. הסטודנטיות לומדות את סיפור נפילתם של החללים מגיעות לקברים, מדליקות נרות נשמה, מניחות פרחים על המצבות ודואגות לספר את סיפור גבורתם.

בטקס מרגש שנערך ביום ב’ השבוע במכללה נפגשו הסטודנטיות עם בני המשפחות והעניקו להם את הספרים המנציחים את יקיריהן.במסגרת הטקס הופיעה גם ”מקהלת השכול והתקווה” המורכבת מקרובי משפחה של חללי צה”ל.

המשפחות השכולות שהונצחו השנה: אנקונינה יהונתן, בן דב גיא, גוילי גבריאל, ובר אליהו, זוארץ אליהו, חזן תומר, מכר –שני אורי, מזרחי צבי, נעמן עוזיה דוד, סעיד ספיר, קניגסבוך שלמה, שרעבי יאיר ושרעבי עין זכרונם לברכה.

בני בהגון. צילום: מכללת תלפיות

ראש המכללה, בנימין בהגון: “היוזמה התחילה מתוך רעיון חינוכי להכשרת מורים. אני מאמין שמורה שעבר חוויה חינוכית ילמד אותה הרבה יותר טוב מאשר מורה שלא חווה את האירוע בעצמו, במיוחד כאשר מדובר בהנצחת חללי צה”ל”.

”הפרויקט מעבר לצד הערכי והציוני שבו מהווה הכנה מקצועית לגיבוש תפיסת עולם יותר עמוקה ורגשית של הסטודנטיות כלפי נושא יום הזיכרון שאותם הן אמורות ללמד בכיתות לאחר הסמכתן כמורות”הוסיף בהגון.

 

חדשות שומרון כתבה ראשית