שוד עצמות אדם בשומרון

שוד עצמות אדם בשומרון

שוד קברים ועצמות אדם פזורות. כך נראה הטיול המסורתי של תושבי נופים שבשומרון. 
תושבי נופים החלו לפני כארבעה חודשים במסורת חדשה: טיולי  חורף של משפחות באזור היישוב היושב בשמורת טבע מרהיבה להיכרות טובה יותר עם האזור ולגיבוש המשפחות.
בטיול האחרון לחירבת שחדאה ולדולינה היפיפייה שנחשפה באזור הביא לחשיפה חשובה. חברי היישוב נתקלו בעומק השטח בקברים עתיקים. המתוארכים ככל הנראה לימי בית שני אלא שבסמוך לקבר נמצאו סימני חפירה, דלי ועצמות אדם פזורות בכל השטח. זאת ככל הנראה לאחר שערבים מהאזור חפרו בקברים כדי לשדוד עתיקות ואף מצאו כלים שלמים ומטבעות.

עצמות האדם הפזורות. אחד המטיילים עם עצמות האדם
צילום: דוברות מועצת שומרון.
קבוצת הטיול מיהרה לדווח לארגון “שומרים על הנצח” הפועל לעצירת תופעת שוד העתיקות ביו”ש. ואלה דיווחו לגורמים המוסמכים.
יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “הערנות של המטיילים והנוכחות שלהם בשטח התגלתה כחשובה ביותר. בסופו של יום נוכחות בשטח היא קריטית ליכולת  של הגורמים הרלוונטיים להגן על השרידים הארכיאולוגים וההיסטוריה של האזור. עם זאת אנחנו מצפים מהגורמים הרלוונטיים להיות יותר ערניים בשטח לנעשה בשרידים ההיסטוריים הפזורים בשומרון. הנושא של שוד עתיקות במקןם כבר הפך לתופעה של ממש. ועל ממשלת ישראל לתת דעתה לעניין למען הדורות הבאים”.
היישוב נופים יושב בתוך שמורת הטבע נחל קנה ובסמוך אליו בתוך שטח המתאר של הישוב יושב האתר הארכיאלוגי חירבת שחאדה שהוא הוכחה לקיום חיים יהודיים במקום לפני 2000 שנה. במקום שרידים של חווה חקלאית מימי בית שני. במקום נחשף גם מקווה טהרה. גתות ועוד. אולם ערביי הסביבה  משחיתים באופן קבוע את הממצאים הארכיאולוגים באזור.
חדשות שומרון כתבה ראשית