יוסי דגן בדרך להשבעה של טראמפ

יוסי דגן בדרך להשבעה של טראמפ

לאחר שתמך במועמדותו, ראש מועצת שומרון הוזמן להשבעתו של טראמפ. דגן יקיים סדרת פגישות מדיניות עם בכירים בקרבתו של טראמפ ובמפלגה הרפובליקנית.

ארבעה חודשים לאחר שראש מועצת שומרון יוסי דגן תמך בפומבי בדונאלד טראמפ, ומטה טראמפ בישראל עשה שימוש בתמיכתו מול קהלים בארה”ב, הוזמן דגן להשבעתו של טראמפ. והוא יגיע אליה בשישי הקרוב.

דגן היה הפוליטיקאי היחיד בארץ שתמך בטראמפ בגלוי קודם לבחירות לנשיאות בארה”ב. נפגש עם דיוויד פרידמן שהיה אז יועצו של טראמפ לענייני ישראל וימונה לשגריר ארה”ב בישראל.

דגן הסביר את החלטתו לנסוע: “יש לנו התקווה שהבחירה המחודשת בארה”ב מביאה איתה עידן חדש של ידידות אמת בין ישראל לארה”ב.  ידידות שלא כופה וויתור על אינטרסים חיוניים של ישראל” עוד הוא הוסיף: “אין לנו ספק שלעולם ראש ממשלת ישראל יהיה יותר ציוני מנשיא ארה”ב עם זאת לממשל בארה”ב יש היום השפעה ישירה על חייהם של תושבי יו”ש ואנחנו מקווים לראות שינוי בעניין זה”.

דגן יקיים בביקורו סדרת פגישות מדיניות עם בכירים בסביבתו של טראמפ ובמפלגה הרפובליקנית כדי לחזק את הידידות ביניהם לבין ישראל בכלל וההתיישבות בפרט.

דגן עם דיוויד פרידמן עוד קודם לבחירות. צילום: אסתר אלוש.

עוד הוסיף דגן: “בשש השנים האחרונות אירחנו בשומרון הרבה מאוד גורמים רפובליקנים לשמחתנו רבים מהם היום בכירים במפלגה הרפובליקנית ואף מקורבים לטראמפ מה שמחזק את הידידות היום בין השומרון לגורמים בכירים בארה”ב”.

בין השאר אירחה יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון את בקי דנלופ שהיום היא בכירה בצוות המעבר של טראמפ וביקרה שוב בשומרון לפני כשלושה שבועות. את אלן קלמונס שכתב לאחר מכן את מצע המפלגה הרפובליקנית הנוכחי והוציא ממנו את פתרון שתי המדינות, את ברוס בלייקמן רפובליקני בכיר בניו יורק הנחשב מקורב לטראמפ ועוד רבים אחרים.

דגן הביע תקווה כי הנסיעה הזו תחזק את הידידות בין השומרון למפלגה הרפובליקנית ולממשל טראמפ לטובת תושבי יהודה ושומרון ולטובת יחסים טובים בין שתי המדינות.

חדשות שומרון כתבה ראשית