1,744 מ”ר, בהשקעה של 17 מיליון ש”ח: נחנך אולם הספורט החדש ב”מיתרים”

1,744 מ”ר, בהשקעה של 17 מיליון ש”ח: נחנך אולם הספורט החדש ב”מיתרים”

במסגרת מהפכת שדרוג והקמת מתקני ספורט ברחבי המדינה, נחנך היום באירוע מרשים ובמעמד שרת התרבות והספורט, תא”ל במיל’ מירי רגב, אולם ספורט חדיש ומקצועי באזור התעשיה “מיתרים” בהר חברון. הקמת האולם התאפשרה בעזרת שיתוף הפעולה בין מפעל הפיס למשרד התרבות והספורט ועוצב ע”י האדריכל אלעד גיבור. עלות הקמתו מוערכת בכ-17 מיליון שקלים וישתרע על פני 1744 מ”ר.

קול תרועה רמה ישמע ברחבי יהודה – לאחר ציפייה ממושכת, נחנך היום אולם ספורט מודרני ומרשים בהר חברון. האולם, המאובזר בכלים וציוד מקצועיים, יכלול בין היתר סטודיו ריקוד, חדרי אפסון, שירותים וחדרי הלבשה ברמת גימור גבוהה. האולם יהיה נגיש ומותאם לאנשים עם מוגבלויות.

בנוסף, המכשור המודרני אשר מאפיין את האולם, כולל רצפת פרקט בחדר החוגים, סלים מתכווננים, וכ-300 כסאות חשמליים ונשלפים החוסכים מקום בטריבונת הישיבה, ואמורים לשמש כתוספת ל-490 מושבים קיימים באירועי תרבות וכנסים אחרים. רצפת האולם היא פוליאוריטאן מוקצף, הנחשבת ליקרה ביותר למגרשי כדורסל.

שרת התרבות והספורט וראש המועצה חונכים את האולם. צילום: דוברות הר חברון

שטח האולם מתפרש על פני 1744 מ”ר, ועלותו מוערכת בכ-17 מיליוני שקלים, אשר הועברו ממשרד התרבות והספורט מפעל הפיס הטוטו ומשרד השיכון, במסגרת תוכנית שדרוג והקמת מתקני ספורט בארץ שיזמה השרה מירי רגב. את המתקן אשר עוצב על ידי האדריכל אלעד גיבור, ניתן לראות כבר מרחוק, כשמעין “חללית אליפטית” המכוונת באלכסון השמיימה נמצאת על גג המבנה ונראית ממרחק רב. את הגמלון האליפטי של המבנה מקשט שלט המועצה אשר מואר לקראת שעות הלילה, כמגדלור של התרבות והספורט באזור.

חנוכת האולם ב”מיתרים”, מתווסף להשקעה בטיפוח והעצמת התרבות והספורט בהר חברון כחלק מתכנית המתקנים הארצית, כשבין היתר הוקמו שבעה מגרשי שחב”ק (שחקו בקהילה), הקמת אולם ספורט נוסף בעתניאל ושיפוץ ושדרוג מתקני ספורט קיימים בעלות מוערכת של יותר מעשרה מיליון שקלים.

שרת התרבות והספורט, תא”ל במיל’ מירי רגב אמרה באירוע: “מדהים לראות עשייה ופיתוח כזה ביהודה ושומרון ובפרפריה, כל זה בזכות ראש מועצה רציני שעושה הרבה למען הר חברון, נלחם על התקציבים, נפגש עם השרים וכמובן עם ראש הממשלה. אנחנו מאוד מעריכים ומודים לך על כל עשייתך. נמשיך לעשות כדי להפריח את האזור למען התושבים. אנו בונים מתקני ספורט וגם מביאים תרבות לאיזור.

אולם הספורט החדש במיתרים. צילום: דוברות הר חברון

נפגשנו באירוע פיוטים בסוסיא ואמרו לנו “פיוטים זה לא תרבות” אבל אנחנו יודעים שפיוטים זאת תרבות ונמשיך לעשות את זה.
תודה לצוות המשרד, תודה לשותפים מהפיס, מהטוטו וממשרד השיכון, נמשיך לעשות ביחד עוד הרבה מאוד פרוייקטים.
ותודה לכם הורים וילדים.

אולם של 800 מקומות הוא הישג גדול למועצה. כאן יצליחו להביא לידי ביטוי גם אירועי תרבות וגם ספורט. בזכות גיוס תרומות של יוחאי נגד הרבה סיכויים. עמדת במשימה והבאת עוד הרבה מגרשים ומתקני ספורט.

יו”ש זה לא סתם חבל ארץ גרים פה אזרחים שצריכים לקבל את אותם תנאים כמו בכל מקום בארץ. אנחנו צריכים לממש את זכותנו על הארץ הזאת ונחיל ריבונות ביהודה ושומרון וגם בבקעת הירדן. הפסטיבלים הם הדרך להוכיח שאנחנו מעריכים אתכם ונמשיך לבנות את הארץ בכל מקום.

האולם החדש ישמש את ילדי המועצה האזורית הר חברון, כמו גם את תושביה הבוגרים. צילום: דוברות הר חברון

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי הוסיף: “לפני שלוש שנים עמדנו כאן יחד עם השרה בהנחת אבן פינה ואנו נרגשים לעמוד כאן כעת ולחנוך את ההיכל הזה שישמש את כלל תושבי ההר לתחומים רבים. תודה לשרת התרבות והספורט מירי רגב שמובילה את מהפכת התרבות והספורט בפרפריה וביהודה ושומרון, ולשותפים היקרים אנשים רבים וטובים מהטוטו, ממשרד השיכון, מהפיס, החטיבה להתיישבות ומשרד נגב גליל.

חנוכה הוא חג של הרבה חלומות ורצונות שבסוף מעשה אחד הצליח לסחוף אחריו הרבה אנשים. זהו אומץ להתיישב דווקא בהר חברון. ללכת דווקא במקומות שלא הלכו בהם. גם דרכה של מירי רגב היא אומץ. ללכת נגד הזרם לא במקומות בהם הלכו אחרים. היא השקיעה רבות בפיתוח יהודה ושומרון. ועל כך תודה רבה, שמח שאנו עומדים כמועצה ביעד שהצבנו לעלות קומה באיכות החיים דרך הספורט התרבות התחבורה ועוד בזכות זה הכפלנו בשנים האחרונות את אוכלוסיית הר חברון”

חברה וקהילה חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית ספורט