״פריסת סיבים בבקעת הירדן זה מימוש החזון הציוני״

״פריסת סיבים בבקעת הירדן זה מימוש החזון הציוני״

לאחר חזרתו למשרד התקשורת, הגיע הבוקר (ג׳) שר התקשורת יועז הנדל למועצה האזורית בקעת הירדן לברך על סיום המכרז לפריסת סיבים אופטיים לכלל ישובי המועצה. האירוע התקיים בהשתתפות מזכירי היישובים וראש המועצה ויו״ר מועצת יש״ע, דוד אלחייני.

המכרז יצא לפועל בהובלתו של ראש המועצה והוא עתיד לחבר את בקעת הירדן לתשתיות תקשורת מתקדמות דבר שיסייע לפיתוח חבל הארץ הזה ויהפוך אותו לאזור עם פוטנציאל כלכלי אדיר.

שר התקשורת הנדל אמר למזכירי היישובים שלקחו חלק פעיל במהלך של הפריסה, כי הוא רואה בפריסת הסיבים האופטיים בבקעה את מימוש החזון הציוני. האינטרנט המהיר מאפשר תעסוקה, איכות חיים ולימוד. חלוציות לצד קידמה. הבקעה היא נכס אסטרטגי, עתודת הקרקע של המדינה וחגורת המגן של ישראל מהצד המזרחי. זה המקום הכי חשוב במדינת ישראל. יגאל אלון הבין את זה, ומאז היו כאלה שקצת שכחו. פריסת הסיבים פה בעיני היא מימוש החזון הציוני. היה ברור לי שאני מגיע לבקעת הירדן לסיור ראשון לאחר החזרה למשרד. להגיע לכאן כשזו המועצה הראשונה שיוצאת לפריסה מלאה בכל הישובים, זו סגירת מעגל״.

עוד אמר השר הנדל, ״כבר בשנה שעברה כשנכנסתי, הגדרתי ללא קשר לתפקידי המקצועי את בקעת הירדן כיעד אסטרטגי לאומי. התובנה הזו הביאה אותי לפקפק בהערכת המוצא הבסיסית שאת עיקר ההשקעה צריך לשים באזורי ״כדאיות כלכלית״ בהם יש ריכוז של תושבים. בעיני דווקא אזורי כדאיות לאומית הם מנוע הצמיחה, כך החלוצים בבקעת הירדן. כאן עושים ציונות של שנת 2021״.

השר הנדל סיפר למשתתפים כיצד הוא רואה את בקעת הירדן בחזונו, ״אני רוצה שהייטקיסטים יבואו לגור כאן. למה? כי הם אוהבים את הנוף והם אוהבים את המרחבים והם לא צריכים לעבוד בהרצליה פיתוח, הם יכולים להיות כאן ועם מהירות של 1000 או מהירויות גבוהות יותר. אני רוצה שבסוף ישבו כאן אנשים ויעבדו עם הסיליקון וואלי בזמן אמת. זה הסיפור של המהירויות האולטרה גבוהות של הסיבים האופטיים. היכולת של בן אדם לשבת בבית ולעבוד עם הודו או עם הרצליה פיתוח. לחסוך את שעות הנסיעה למרכז ובשלב הבא להקים מרכזי פיתוח וחוות שרתים. יצירת הזדמנויות לאנשים לעבוד כאן.״

ראש מועצת בקעת הירדן ויו״ר מועצת יש״ע דוד אלחייני הודה לשר ואמר, “אני רוצה להודות לשר על העשייה שלו למען קידום ופיתוח בקעת הירדן ויישובי יהודה ושומרון. יש כאלו שמדברים ויש כאלו שעושים, השר האיץ תהליך של פריסת הסיבים האופטיים, דבר אשר ישפר את איכות החיים לכלל תושבי בקעת הירדן. יש מי שמדבר בעד הפריפריה ויש מי שעושה.״

חדשות מקומיות כתבה ראשית תחבורה ותשתיות