״היישוב בית אל הוא מרכז משמעותי ייחודי של אתרי מורשת חשובים שהתגלו בתקופתנו״

״היישוב בית אל הוא מרכז משמעותי ייחודי של אתרי מורשת חשובים שהתגלו בתקופתנו״

מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק, השתתף היום בסיור במרכז המורשת המתפתח בבית אל ואמר כי ״היישוב בית אל הוא מרכז משמעותי ייחודי של אתרי מורשת חשובים שהתגלו בתקופתנו״.

המועצה המקומית בית אל שבבנימין חווה בימים אלו התפתחות משמעותית ומוקמת בה שכונה גדולה של 300 יחידות דיור. במקביל להתפתחות היישוב, משרד ירושלים ומורשת משקיע בפיתוח ובהקמת מרכז מבקרים גדול, בו ינוהלו כלל אתרי המורשת הרבים שממוקמים בכל אזור בית אל הקדומה.

מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק, סייר היום (ג) בבית אל יחד עם ראש המועצה, מר שי אלון. במהלך הסיור, אותו הדריך ד״ר חגי בן ארצי, ביקרו השניים באתר ״חלום יעקב״, בו על פי התורה לן יעקב אבינו וחלם את חלום יעקב המפורסם.

לאחר מכן ביקרו באתר הארכיולוגי ״כפר מר״, בו התקיים יישוב יהודי בתקופת בית שני, וביקב המקומי שמייצר ומשווק יין לכל העולם מכרמי בית אל הקדומה.

 

מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק: ״אני מודה לראש המועצה שי אלון על הסיור המעשיר. מרכז המורשת בבית אל גדוש בהיסטוריה לאומית של העם היהודי עוד מימי יעקב אבינו ומיקומו נשמר במסורת במשך דורות. בהנחיית שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, המשרד משקיע משאבים בשימור אתרים בעלי משמעות היסטורית ובפיתוח תשתיות תיירותיות שימשכו מבקרים מכל רחבי הארץ והעולם״

ראש מועצת בית אל, שי אלון: “אנו שמחים לארח את מנכ”ל משרד ירושלים ומורשת נתנאל איזק שתומך ומסייע רבות לבית אל ולאתרי המורשת הרבים הקיימים בה. אנו עמלים בימים אלו על הקמת מרכז המבקרים החדש ושואפים להמשיך ולשתף פעולה על מנת לחזק את בית אל כמרכז של מורשת ותיירות אליו מגיעים מכל הארץ על מנת ללמוד על ההיסטוריה המפוארת של העם היהודי”.

חדשות בנימין כתבה ראשית