“תקוות עולם” דואגת גם לחיילים

“תקוות עולם” דואגת גם לחיילים

עמותת “תקוות עולם” הוקמה לפני 4 שנים על ידי ראובן גור אריה, לשעבר סגן ראש המועצה אזורית שומרון, ושמוליק מאירוביץ על מנת לסייע לילדי בר-מצווה ממשפחות מעוטות יכולות במימון רכישת זוגות תפילין. לאור פניות שקיבלו מהילדים שכבר בגרו לרגל חג הפסח הם החליטו להרחיב את הפעילות ולתמוך גם בחיילי צה”ל.

לפני ארבע שנים הוקמה עמותת “תקוות עולם” על ידי שני חברים טובים – לגמרי במקרה. תושב אחד הישובים בשומרון פנה אל ראובן גור אריה, לשעבר סגן ראש המועצה האזורית שומרון והתעניין אצלו אם הוא מכיר מי שיוכל לסייע ברכישת זו תפילין עבור נער בר מצווה שמשפחתו מתקשה בכך. גור אריה, גייס לשם כך את חברו הטוב שמוליק מאירוביץ, יו”ר הבית היהודי בגבעת שמואל ויחד הם החליטו על הקמת עמותה שתיקח על עצמה סיוע לילד הזה ולילדים ומשפחות במצב דומה.

מסייעים לנצרכים כל השנה. צילום: עמותת תקוות עולם

מאז הוקמה העמותה נתרמו על ידי ראשיה למעלה מ-500 זוגות תפילין והעמותה לקחה חלק במספר רב של “מבצעי התרמה” לנושאים שונים, כשעיקרם סיוע למשפחות נזקקות ובמקביל – לחיילי צה”ל.

לקראת ימי חג הפסח הקרובים החלו לקבל גור-אריה ומאירוביץ פניות מחיילים אשר נפגשו עם פעילותם בעבר ובפיהם בקשה – מלבד חבילות הסיוע למשפחות הנצרכות, עזרו גם לנו לקיים ליל סדר מהנה, גם אם רחוק מהבית.

אנשי תקוות עולם גייסו מיד את כח השכנוע שלהם ופנו לאנשי קשר שונים והצליחו להשיג תרומה נוספת, הפעם של עשרות בקבוקי יין איכותיים עבור החיילים, כך שיוכלו להנות משתיית 4 כוסות בליל הסדר, בצורה נעימה ובטוחה יותר מאשר שתית יין הפטישים הצה”לי.

מנכ”ל העמותה, שמואל (שמוליק) מאירוביץ: “במהלך כל השנה אנו משתדלים לסייע לכל מי שפונה אל העמותה לעזרה – אם זה סיוע בתרומת מזון, זוג תפילין או רכישת ציוד לחיילים. כשלקראת פסח פנו אלינו לסיוע גם בנושא הזה, לא היה לנו ספק ש’אם השטח דורש – אנחנו נהיה שם בשביל לעזור למי שמבקש'”

יו”ר העמותה, ראובן גור-אריה: “בשגרה העמותה עוסקת בתרומות קצת יותר “שגרתיות” ואף בתחומים כמו מאבק בנגע הסמים, במיוחד בקרב נוער וצעירים. דווקא מהמקום הזה, ראינו לנכון לדאוג לחיילי צה”ל לאפשרות לקיים מצוות 4 כוסות באופן אחראי ובטוח יותר”

מנכ”ל העמותה, שמוליק מאירוביץ (מימין) ויו”ר העמותה, ראובן גור אריה (במרכז). צילום: עמותת תקוות עולם
חדשות שומרון כתבה ראשית