תנאי עבודה בסיסיים של מקום העבודה

תנאי עבודה בסיסיים של מקום העבודה

כל אדם בוחר ללמוד ולעסוק בתחום מסוים שהוא מוכשר בו. זו יכולה להיות עבודה פיזית בתחום התשתיות, עבודה משרדית בתחום עריכת הדין, הפרסום או כל תחום אחר. כאשר אדם בוחר לעבוד כשכיר בעסק או בחברה הוא אמור לקבל את מלוא הזכויות שלו וזאת על פי דיני העבודה הקבועים בחוק. רוב מקומות העבודה שומרים על זכויותיהם של העובדים ויש התנהלות של win win situation מצד אחד העובדים מבצעים את כל המטלות והמשימות שלהם, כדי לקדם את ההתנהלות העסקית כיוון שהפעולה של כל אחד מהעובדים ושל כולם יחד יוצרת את ההצלחות העסקיות ומצד שני המעסיק דואג שהם יקבלו שכר כראוי והטבות סוציאליות.

אך יש גם מקרים שבהם העובדים אינם מרוצים מההתנהלות של המעסיק. זה קורה כאשר השכר אינו תואם את הנתינה היום יומית שלהם, אם עובדים אחרים שממלאים תפקיד זהה מקבלים שכר גבוה יותר, כאשר הם לא מקבלים את מלוא הזכויות שלהם, או עקב סיבות אישיות נוספות. במקרים הללו העובד מקבל החלטה לשלוח למנהל שלו מכתב התפטרות שבו הוא מודיע שהוא מבקש לסיים את יחסי עובד ומעביד. ברוב המקרים העובד מפרט את הנסיבות שהובילו אותו להחלטה זו והוא מציין באיזה תאריך הוא מעוניין לסיים את תפקידו וזאת בהתאם לחוק הודעה מוקדמת ולוותק שלו.

תקופת החפיפה של מקום העבודה

כל אדם ממלא תפקיד מסוים במערכת העסקית אם ההנהלה מרוצה מהתפקוד של העובד, מתנהלת אתו שיחת הבהרה כדי להבין את מניעיו להתפטרות. יש מקרים שבהם ההנהלה מציעה לעובד זה תמריץ נוסף כמו שכר גבוה יותר או הטבה מסוימת ולכן הוא מחליט להישאר במקום העבודה.

אך יש גם מקרים שבהם העובד מחליט שהוא מיצה את התפקיד ואת העבודה במערכת הספציפית והוא מעדיף להתחיל דרך חדשה במקום עבודה אחר, או לעבור להיות עצמאי. עקב העובדה שהוא מעוניין לסיים את תפקידו, נוצר במקום העבודה חלל שיש למלא אותו. אחת מהמחויבויות של העובד כלפי מקום העבודה שלו שעבד בו תקופה מסוימת, הן אם מדובר על חודשים והן אם מדובר על שנים, היא לבצע חפיפה של תפקידו לאדם אחר.

מציאה של עובד חלופי

יש מקומות עבודה שבהם יקדמו עובד אחר לטובת התפקיד שהתפנה ויש מקומות עבודה שיצטרכו לגייס עובד חדש למשרה זו. בשני המקרים מקובל שהעובד הנוכחי ממתין ככל האפשר לכניסתו של ממלא המקום שלו והוא מעביר לו תקופת חפיפה של התפקיד. יש מקרים שבהם מדובר בחפיפה קצרה של כמה ימים ויש בעלי תפקיד שמילאו משימות יום יומיות נכבדות ולכן תקופת החפיפה אמורה להיות ארוכה יותר.

מחויבות של העובד בסיום העבודה

כאשר מעביד מעוניין לפטר עובד, הוא מחויב לבצע שימוע ולהעניק לו ימי הודעה מוקדמת. גם המחויבות של העובד כלפי מקום העבודה, היא להעניק פרק זמן של הודעה מוקדמת.

משפטי