תלו שלטים “מח”ט שומרון יורה ביהודים” ונעצרו

תלו שלטים “מח”ט שומרון יורה ביהודים” ונעצרו

קטין ובגיר שתלו ברחבי השומרון מודעות המבקרות את פעילותו של מח”ט שומרון גלעד עמית במאחזים בשומרון נעצרו. הנערים נחקרו במשטרת אריאל בחשד להעלבת עובד ציבור ונעצרו עד למוצאי יום העצמאות.

את הנערים מייצג עו”ד נתי רום מטעם ארגון חוננו שמסר כי “מצער לראות דווקא ביום העצמאות את המשטרה, עוצרת קטין ובגיר, ללא עבר פלילי, תוך ניסיון לסתימת פיות ופגיעה קשה בחופש הביטוי של הנערים.

כפי שבימ”ש העליון קבע בעבר, הרי שאין מדובר פה בעבירות ובטח לא בעבירות שיש לעצור בגינם. מדובר בפגיעה קשה בחרותם של הנערים, והמעצר מזכיר התנהלות של משטרים טוטליטריים.
בנוסף, ידוע מראש שהנערים ישוחררו, המשטרה משתמשת במעצר ככלי ענישה וזאת בניגוד לחוק.” הוסיף רום.

השלטים שנתלו. באדיבות חוננו

נזכיר כי בשבת האחרונה הגיע המח”ט למאחז ראש יוסף בשומרון, שם במהלך עימות עם הנערים במקום ביצעו חיילים ירי חי, אשר לטענת הנערים עבר ממש בסמוך לראשם.

“מה המסר החינוכי לנוער אותו העבירה המשטרה מהמעצר??”

בתגובה לבדיקה עליה הורה השר לביטחון פנים ארדן בדבר מעצרם הלא חוקי של הנערים שתלו את מודעות המחאה ביום העצמאות מגיב עו”ד נתי רום שמייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו כי :

“אנו מברכים על הודעת השר לביטחון פנים על פתיחת בדיקה בדבר מעצרם הלא חוקי של הנערים שחילקו פלאיירים ותלו מודעות ביום העצמאות, במחאה על התנהלותו של מח”ט שומרון במאחזים באזור השומרון.

נכון עושה השר, מדובר בארוע חמור של פגיעה אנושה בחופש הביטוי ובסתימת פיות של נערים, שחטאם היה שהעיזו למחות ולהביע מחאה על התנהלותו של המח”ט.

משטרת ישראל צריכה להראות דוגמא אישית לשמירת חוק ולא לבצע תג מחיר כנגד הנערים בדמות של מעצרי שווא והפרה בוטה של חוק המוער, יש לציין כי מדובר בנערים חלקם כבני 13 ו-14,ללא עבר פלילי.
מה המסר החינוכי לנוער אותו העבירה המשטרה מהמעצר?? אל תמחו בדרך חוקית כי גם אז תעצרו??.

עלינו לעודד את הנוער החלוצי הזה למחות בצורה חוקית ולגיטימית, חבל שהארוע לא נוצל להליך חינוכי, אלא להפך. בכוונתנו להעביר לשר חומר מסודר ולסייע בהליך הבדיקה”. הוסיף רום.

חדשות שומרון כתבה ראשית