תיעוד: נהג ערבי חצה בפראות את הצומת באור אדום ופגע במשפחה

תיעוד: נהג ערבי חצה בפראות את הצומת באור אדום ופגע במשפחה

נהג ערבי שהגיע לצומת קרית ארבע חצה באור אדום וגרם לפציעתם של ארבעה ילדים ואביהם. ראש מועצת קרית ארבע “טרור הכבישים מכה בנו, חייבים אכיפה קשה יותר”

אסון כבד שנמנע רק בנס: ביום שישי האחרון רגע לפני כניסת השבת נמנע אסון כבד בצומת הכניסה לקרית ארבע חברון, נהג פלסטיני שנכנס לצומת באור אדום גרם לפציעתם של ארבעה ילדים ושל אביהם, החמישה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבם בינוני.

בצילומי מצלמות האבטחה נראה הרכב הפלסטיני שמגיע מכיוון צפון לדרום שועט לכיוון הצומת לא מתחשב ברמזור האדום ונכנס ברכב הישראלי, הרכב הסתובב מספר פעמים ונעצר בעמוד הרמזור שהיה במקום.

צ’ שנהג ברכב הנפגע אומר כי הדבר הראשון שעשה הוא לבדוק את שלומם של הילדים “קודם כל בדקתי שכל הילדים בסדר, היו רגעים מפחידים שלא הייתי בטוח שנצא מזה בחיים, היה הרבה דם”

צ’ הזמין את מגן דוד אדום שהגיעו למקום תוך דקות ספורות והחלו לטפל בתינוק בן השנה וחצי שהיה ברכב ונפגע בראשו. “היה לנו נס אמיתי ותודה לבורא עולם, הרופאים אמרו לי שמסוג כאלו של תאונות דרכים אפשר לסיים את החיים או לגמור בפציעות הרבה יותר רציניות ממה שאנחנו חטפנו, אני וילדי ניצלנו בנס. אבל מה יקרה הלאה? הפלסטינים נוהגים כמו משוגעים ובצורה פרועה, בלי סדר ובלי חוק. אי אפשר להמשיך ככה”

בני המשפחה בבית החולים. בנס ניצלו חייהם.
מה שנשאר מהרכב לאחר הפגיעה הקשה

גם ראש המועצה המקומית קרית ארבע-חברון אליהו ליבמן קורא לשינוי דרמטי: “תושבי קרית ארבע חברון כמו מרבית התושבים היהודים המשתמשים בכבישי יהודה ושומרון סובלים מטרור כבישים על ידי הפלסטינים, נהיגה פרועה, נהיגה ברכבים לא תקניים, נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים של פלסטינים כאן ביהודה ושומרון הם עניין שבשגרה, יש לנו הערכה גדולה מאוד למשטרת ישראל אך לצערי ולמרות הניסיון הכנה שלהם לנתב כוחות וניידות לטיפול בנושא היא לא מצליחה בשל חוסר בכוח אדם. אני קורא לשרת התחבורה, לשר לבטחון פנים, לשר הבטחון ולכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לכנס ישיבה דחופה בנושא ולקבל החלטות. הטרור הערבי לא הורג בנו רק בסכינים וירי אלא גם בכבישים וצריך לשים לזה סוף”.

תאונת דרכים עם רכב פלסטיני

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון מספר כי כבר תקופה ארוכה הוא מתריע על הנושא: “גם בעבר וגם בימים אלו אני מתריע בפני כל הגורמים כי הכבישים ביו”ש הם פצצה מתקתקת וחייבים לטפל בהם ובתרבות הנהיגה הפלסטינית כמה שיותר מהר, התאונות הללו גובות מחירים כבדים, אגב מחירים גם מהפלסטינים שמדממים פה בתאונות דרכים בגלל תרבות הנהיגה הפרועה, מדובר בנפגעים שקופים שמדינת ישראל איננה סופרת אותם במנייןם הנפגעים וכתוצאה מכך הכבישים ביו”ש אינם מקבלים את היחס המתאים לכבישים אדומים. אגב, בקשותיי החוזרות ונשנות משרת התחבורה לפגוש אותה באופן אישי וכן באופן קבוצתי יחד עם ראשי הרשויות ביהודה (ביתר עילית, אפרת, גוש עציון, קרית ארבע-חברון) לא זכתה לתגובה. יש כאן רולטה רוסית בכבישים שצריך להפסיק אותו ומייד”

משה בוטביה מנהל מחלקת הבטחון וההצלה במועצה קרית ארבע אומר כי בממוצע יש כשלוש עד ארבע תאונות דרכים באזור ביום, חלקם של פלסטינים שמקבלים סיוע מיידי מכוחות ההצלה של קרית ארבע והאזור, “רובן המוחלט של התאונות הללו מעורב בהן נהג ערבי, צריך לפעול ביד ברזל כנגד טרור הנהיגה בכבישים אולי ככה בעזרת השם תהיה יותר הרתעה והנהיגה בכבישי יו”ש תהיה בטוחה יותר לכל משתמשי הדרך”

ביטחוני חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית תחבורה ותשתיות