תחת ממשלת הימין: החל פינוי כרמי הזיתים של משפחת בן אליהו בגוש שילה

תחת ממשלת הימין: החל פינוי כרמי הזיתים של משפחת בן אליהו בגוש שילה

הרס כרמי הזיתים בגוש שילה של החקלאי חן בן אליהו החל לפני שעה קלה. מאות שוטרים וכלי הרס נפרסו באזור, והציבו מחסומים כדי למנוע מתושבים להגיע למקום ולעכב את ההרס.

בשעה האחרונה המנהל האזרחי וכוחות הביטחון החלו בפינוי מטע הזיתים ועצי הפרי של חן בן אליהו בגוש שילה, בעקבות פסיקת בג”ץ. מאות שוטרים וכוחות הביטחון במקום מלווים את ההרס, ועשרות רבות של מתיישבים שבאו למחות על ההרס נעצרו ועוכבו.

נזכיר כי מדובר בשטח של כשלושים דונמים של מטע זיתים ועצי פרי המוחזק ומעובד על ידי החקלאי חן בן אליהו, ולמרות שבועדת הערר הצבאית אף אחד לא הצליח להוכיח זיקה לקרקע והערר התקבל – החליט השר גלנט להפעיל את צו הפינוי ולהרוס את החלקות, על אף הוראה הפוכה מפורשת של השר סמוטריץ, השר במשרד הבטחון שאחראי על המנהל האזרחי לפי ההסכמים.

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית שהגיעה למקום לפני זמן קצר בנסיון לעצור את עקירת הכרמים, תקפה את פעולות הממשלה בה היא חברה: “זהו הרס מביש, אנטי ציוני ואנטי מוסרי שמבוצע בעקבות פסק שבג”ץ שנשען על ‘צו שימוש מפריע’ – צו דרקוני שמופעל כנגד יהודים בלבד”, תקפה סון הר-מלך.

חברי הכנסת צבי סוכות וליאת סון הר-מלך בשטח הכרמים. צילום: דוברות

לדבריה, “מדובר בצו שזכה לביקורת חריפה ביותר על ידי השופט אדמונד לוי ז”ל, והיה לעבור מן העולם כבר לפני שנים – קל וחומר בממשלת הימין הנוכחית. “העוול זועק שבעתיים, שעה שבתי חאן אל אחמר עליהם מוטל פסק בג”ץ עוד לא פונו ועומדים במשך שנים על תילם”, הוסיפה סון הר-מלך.

ח”כ צבי סוכות מסר: “דין הכרם היה שלא להיהרס, ועדת הערר במנהל האזרחי קבעה כי דינו של הכרם שלא להיהרס ולמרות זאת ראש המינהל האזרחי לא נשמע לועדת הערר והחליט להרוס אותו. אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשר גלנט לקיים בהקדם את ההסכם הקואליציוני, לעצור כבר עכשיו את הפינוי הנפשע ולקיים את ההסכמים הקואליציוניים כפי שנחתמו עם הקמת ההמשלה”.

המפעל הציוני חדשות בנימין