תהליך קריטי שמטרתו זיהוי נוכחות ומקור נזילת מים

תהליך קריטי שמטרתו זיהוי נוכחות ומקור נזילת מים

בדיקת נזילות מים הוא תהליך קריטי שמטרתו זיהוי נוכחות ומקור נזילת מים בתוך מערכת האינסטלציה של הנכס. גילוי בזמן חיוני כדי למנוע את הסלמה של נזקים שעלולים להוביל לתיקונים יקרים, נזק מבני, צמיחת עובש והוצאות מים מוגדלות. תהליך בדיקת נזילות המים כולל מספר טכניקות וטכנולוגיות מתוחכמות, המותאמות לחשוף גם את הנזילות החמקמקות ביותר מבלי לגרום נזק לרכוש.

אחת הגישה הנפוצה היא שימוש בגלאים אקוסטיים, שמאזינים לקול של מים שנמלטים מצינורות. מכשירים אלו רגישים ביותר ויכולים לאתר את מיקום הדליפה על ידי זיהוי הרעש שנוצר על ידי מים ביציאתם מהצינור. שיטה זו יעילה במיוחד לזיהוי נזילות בקווי מים בלחץ.

מצלמות הדמיה תרמיות מציעות דרך לא פולשנית נוספת לאיתור דליפות. מצלמות אלו קולטות שינויים בטמפרטורה על פני הרצפות והקירות, מה שיכול להעיד על נוכחות של לחות כתוצאה מנזילה. התמונות התרמיות מסייעות בהדמיית נתיב הנזילה, ומאפשרות זיהוי מדויק ללא צורך בחפירה פיזית או הריסה.

עבור תרחישים מורכבים יותר, במיוחד כאשר יש חשד לדליפות מתחת ללוחות בטון או בצינורות תת-קרקעיים, אנשי מקצוע עשויים להשתמש בגז נותב. גז לא מזיק מוזרק לצינור, ובריחתו מנוטרת באמצעות גלאי גז. הגז, בהיותו קל יותר מאוויר, עולה דרך הקרקע או הרצפה, מה שמצביע על מיקום הדליפה.

מדי רטיבות משמשים בדרך כלל גם לאיתור נזילות, המספקים דרך מהירה ויעילה למדידת תכולת הלחות בקירות, רצפות ותקרות. אזורים עם רמות לחות גבוהות בצורה יוצאת דופן יכולים לאותת על נוכחות של דליפה נסתרת.

שירותי איתור נזילות מקצועיים עשויים לשלב שיטות אלו על מנת להבטיח בדיקה מקיפה של הנכס. לאחר הגילוי, לרוב מסופק דוח מפורט, המתאר את הממצאים וממליץ על דרך הפעולה הטובה ביותר לתיקון.

לאור הפוטנציאל של נזילות מים לגרום נזק משמעותי לאורך זמן, השקעה בשירותי איתור נזילות מקצועיים היא אמצעי מניעה נבון. זה לא רק חוסך כסף בטווח הארוך על ידי הימנעות מתיקוני נזקי מים נרחבים, אלא גם תורם לחיסכון במים על ידי תיקון נזילות מיידי. לפרטים נוספים בטלפון: 054-4526283

עצת מומחה