תהליך מורכב שאנשים מסוימים עשויים לחוות

תהליך מורכב שאנשים מסוימים עשויים לחוות

גמילה מגראס הוא תהליך שאנשים מסוימים עשויים לחוות כאשר הם מפסיקים להשתמש בחומר לאחר תקופה של שימוש קבוע או כבד. למרות שקנאביס נחשב לעתים קרובות לבעל פוטנציאל התמכרות נמוך יותר בהשוואה לחומרים אחרים, משתמשים קבועים עדיין יכולים לפתח תלות, מה שמוביל לתסמיני גמילה כאשר הם מפסיקים לצרוך.

תסמיני הגמילה מקנאביס משתנים בעוצמתם ובמשך הזמן בהתאם לתדירות וכמות השימוש, כמו גם לגורמים בודדים כמו גנטיקה ובריאות כללית. תסמיני הגמילה הנפוצים כוללים עצבנות, מצבי רוח, הפרעות שינה (כגון נדודי שינה), ירידה בתיאבון, אי שקט, תשוקה לקנאביס וצורות שונות של אי נוחות גופנית. במקרים מסוימים, אנשים עשויים לחוות גם תסמינים פסיכולוגיים קלים כמו חרדה או דיכאון.

תהליך הגמילה מקנאביס מתחיל בדרך כלל בשבוע הראשון לאחר הפסקת השימוש ויכול להימשך עד מספר שבועות. שיא תסמיני הגמילה נצפה בדרך כלל במהלך הימים הראשונים ושוכך בהדרגה עם הזמן. חשוב לציין שגמילה מקנאביס היא בדרך כלל פחות חמורה מאשר גמילה מחומרים כמו אלכוהול, אופיואידים או בנזודיאזפינים.

תהליך המלווה במגוון תסמינים

גמילה מאטנט הוא תהליך שיכול להתרחש אצל אנשים שמשתמשים בתרופות מרשם זו, במיוחד אלה שמשתמשים בה באופן שלא נקבע על ידי רופא או לתקופה ממושכת. Adderall, חומר ממריץ הנרשם בדרך כלל לטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) ונרקולפסיה, מורכב מאמפטמין ודקסטרואמפטמין, חומרים שעלולים להוביל לתלות ולתסמיני גמילה כאשר השימוש מופסק בפתאומיות או מופחת באופן משמעותי.

גמילה מאדרל מאופיינת במגוון תסמינים, שטבעם וחומרתם יכולים להשתנות בהתאם למשך ועוצמת השימוש, כמו גם גורמים פיזיולוגיים אינדיבידואליים. תסמינים נפוצים כוללים עייפות, דיכאון ושינויים בדפוסי השינה. משתמשים עלולים לחוות עלייה בתיאבון, שינויים במצב הרוח, עצבנות ואיטיות פיזית ונפשית, המכונה לעתים קרובות “התרסקות” לאחר פגועת ההשפעות הממריצות. במקרים מסוימים, אנשים עשויים לחוות גם חלומות חיים או סיוטים, חרדה וקשיי ריכוז.

תהליך הגמילה מתחיל בדרך כלל תוך מספר שעות עד מספר ימים לאחר המנה האחרונה ויכול להימשך מספר ימים או שבועות. התסמינים החזקים ביותר מתרחשים בדרך כלל במהלך השבוע הראשון ומתפוגגים בהדרגה עם הזמן. שלב ה”התרסקות” מלווה לעתים קרובות תקופה ממושכת של הסתגלות רגשית ופיזית, כאשר כימיה הגוף והמוח חוזרים למצבם שלפני אדרל. ליצירת קשר בטלפון: ‎03-3760499

עצת מומחה