תגובות חריפות למסע ההרס בבנימין: “הממשלה הפכה לזרוע ביצועית של הרשות הפלסטינית”

תגובות חריפות למסע ההרס בבנימין: “הממשלה הפכה לזרוע ביצועית של הרשות הפלסטינית”

תגובות חריפות במערכת הפוליטית לאחר ההרס הבוקר בו הוחרבו בתיהם של 8 משפחות בגבעות מעוז אסתר ואעירה שחר שבבנימין, וכן נהרסו 2 בתי כנסת – אחד מהם הוקם לזכרו של אהוביה סנדק ז”ל.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף בחריפות את ההרס וכינה את הממשלה ‘ממשלת חורבן’. “הבוקר, בהוראת ממשלת ישראל הגיעו כוחות הביטחון למסע הרס בישוביי בנימין הכולל בתי יהודים ובית כנסת. תשעה חודשים של ממשלת חורבן. פיגוע רודף פיגוע, הריסה רודפת הריסה ואזרחי ישראל משלמים את המחיר. אפס אכיפה מול הערבים בכל רחבי הארץ, הקפאת בניה בהתיישבות מול קידום תכנון לערבים ביהודה ושומרון, התעמרות במתיישבי חומש וההתיישבות הצעירה, וכעת גם הרס לשם הרס. ממשלת בנט שקד ועבאס עובדת נגד אזרחי ישראל ונגד הציונות”, תקף סמוטריץ’.

“הריסת ההתיישבות הבוקר בחבל בנימין היא עוד אות קלון על ממשלה ביזיונית שעסוקה ביחסי ציבור ובלרצות את התנועה האיסלאמית. למדיניות ההרס הגזענית נגד יהודים בלבד – קוראים מדיניות אוטואנטישמית. כל הממשלות הקודמות שהרימו את ידן על ארץ ישראל – סיימו את דרכן בבושת פנים, וכך יהיה גם איתכם”, הוסיף סמוטריץ’.

ח”כ אורית סטרוק תקפה אף היא את ההרס ואמרה: מסע ההרס שמבצעת כעת הממשלה במאחזים הסמוכים לכוכב השחר (בתי 8 משפחות + בתי כנסת), בשעה שמסביב בניה פלסטינית בלתי חוקית בהיקפים אדירים, שהולכת וסוגרת על הישובים היהודיים, ואיש לא נוגע בה לרעה – הוא ההוכחה שבני גנץ הפך את צה”ל והמנהא”ז לזרוע-ביצוע של תכנית ההשתלטות של הרש”פ”.

ח”כ יואב קיש: ‏”ממשלת שמאל על סטרואידים. האחריות להרס היא על כל שרי הממשלה, הם כולם שותפים לאכיפה בררנית אך ורק על יהודים. יש לנו ממשלה וקואליציה שבחרו להפקיר את ההתישבות היהודית ביהודה ושומרון”.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע למעוז אסתר למחות כנגד ההרס, ואמר: “ראש הממשלה בנט ושר הבטחון גנץ יצאו הבוקר למסע הרס גדול וממוקד נגד יהודים בלבד. הם מאפשרים לערבים להשתולל ולהשתלט על אדמות הלאום מדי יום בלב הארץ. המולדת שלנו נכבשת והם עוצמים עין אל מול עבריינות ערבים, וכעת הם גיבורים על חלשים והורסים דוקא ליהודים. כיבוש יהודה ושומרון על ידי הערבים ואכיפת החוק הסלקטיבית נגד יהודים נמצאים על ידם של בנט וגנץ”, הוסיף גנץ.

צילום: מועצה אזורית בנימין
צילום: מועצה אזורית בנימין

גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תקף את ההרס ואמר כי “הממשלה הפירומנית הזו צריכה להתחלף”.

“הממשלה מתנהלת כמו פירומנית בכדי להבעיר את השטח בכוונת מכוון. חוזרים פה למראות הגרוש וההתנתקות, שולחים את אחינו החיילים לבצע פעולות שיטור, הרס בתים של החלוצים היהודים בוני הארץ וביד השניה מאשרים בניה בלתי חוקית ערבית בנגב וביהודה ושומרון, ומעלימים עין מבניה בלתי חוקית בשטחי C. ממשלת ישראל שפועלת נגד אזרחיה צריכה להתחלף”.

הרב אוהד קרקובר רב הישוב כוכב השחר: “בוקר קשה לעם ישראל. כמו שאתם רואים הורסים פה בתים של משפחות יהודיות ליד היישוב כוכב השחר – בתים שהם בעצם מונעים מערבים להשתלט על סביבות היישוב כוכב השחר ולחנוק אותו”, אמר הרב.

תמונות הפינוי הבוקר. באדיבות דוברות היישוב כוכב השחר

הרב הוסיף והדגיש, כי “העילה היא כביכול אכיפת בנייה בלתי חוקית, אבל באמת המטרה היא לאפשר בנייה בלתי חוקית ערבית שתהרוס ותחנוק את ההתיישבות”.

“לצערנו הרב הממשלה גם גורמת לשנאת חינם ולנזק גדול בחינוך של הנוער שלנו, ואני פונה למי שיכול למנוע את הדברים הרעים שקורים כאן, וה’ יעזור לעם ישראל שיהיה קצת כבוד עצמי וגאווה לאומית ויתחיל לאהוב את עצמו”, הוסיף הרב קרקובר.

המפעל הציוני חדשות בנימין כתבה ראשית