שירות אשפוז פסיכיאטרי בבית

שירות אשפוז פסיכיאטרי בבית

מתמודדי נפש מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה בישראל, כאשר המודעות לנושא חשוב זה ולקבלת טיפול מקצועי ומותאם אישית הולכת ועולה. כחלק מהתפתחות שירותי בריאות הנפש בישראל, היום מתמודדי נפש במצבים אקוטיים יכולים לקבל שירותי פסיכיאטריה בבית, במודל אשפוז ביתי מותאם אישית, עם ליווי רפואי וטיפולי מלא, והכל בסביבה המוכרת, הבטוחה והעוטפת של הבית. השירות ניתן במימון מלא של קופות החולים מאוחדת ולאומית.

את מהפכת השירותים והטיפולים הפסיכיאטריים בבית, כחלופה לאשפוז בבתי החולים לבריאות הנפש ובמחלקות הפסיכיאטריות בבתי החולים, מובילה צבר רפואה, מערך אשפוז הבית המוביל בישראל, החלוצה של מהפכה החשובה הזו, בפסיכיאטריה ובתחומים רפואיים נוספים.

עבור לא מעט מתמודדי נפש ועבור בני משפחותיהם, אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי, על אף שהוא נדרש טיפולית וכמענה למצב חירום אקוטי, הוא קשה ולא אחת אף עשוי לפגוע בהתמודדות של המטופל וברמת הסיוע שהמשפחה יכולה ורוצה לתת. עבור מצבים אלו בדיוק יתכן שאפשרות האשפוז הפסיכיאטרי בבית על ידי צוות רב מקצועי של צבר רפואה תיתן מענה מדויק, איכותי ומותאם יותר לצרכים הטיפוליים ולהעדפות האישיות.

מהו אשפוז פסיכיאטרי ביתי?

עולם הרפואה במגמת חזרה הביתה. כיום אנו רואים אפשרות לאשפוז וטיפול ביתי בלי להתאשפז בבית חולים. בשנים האחרונות, מגמת אשפוז הבית השפיעה גם על תחום בריאות הנפש. אשפוז בית פסיכיאטרי מציע מסגרת טיפולית אינטנסיבית ומותאמת אישית עבור מתמודדי נפש במצבים שונים, כחלופה לאשפוז בבתי החולים לבריאות הנפש,. הטיפול כולו ניתן בבית, בסביבה המוכרת והנעימה עבור המטופלים, עם משפחה מלווה ועוטפת מסביב, מבלי להתאשפז במוסד חיצוני וכמובן מבלי להתפשר לרגע על איכות הטיפול.

עבור מתמודדי נפש המתאימים למודל החדשני והמוצלח של קבלת מעטפת טיפול פסיכיאטרי בבית, התוכנית והליווי הצמוד של הצוות הרב מקצועי מקדמים הגעה לאיזון, מקצרים את זמן האשפוז הדרוש ואף מונעים אשפוזים חוזרים.

מה כלול בשירות?

לכל מתמודד או מתמודדת נפש המתאימים לשירות ואשר נכנסים לתכנית אשפוז פסיכיאטרי ביתי מוצמד צוות טיפולי אישי וקבוע, אשר זמין 24/7 בצורה נוחה ונגישה מאוד. הצוות כולל רופא/ה פסיכאטר/ית, אח/ות ועובד/ת סוציאלי/ת מתחום בריאות הנפש, המגיעים כל אחד לביקורי בית קבועים וזמינים טלפונית למטופלים ולמשפחות סביב השעון. יש לציין כי אלמנט ייחודי וחיוב מאוד במודל הטיפול הפסיכיאטרי הביתי של צבר רפואה הוא השילוב היעיל בין טיפול מותאם אישית למתמודדי הנפש עצמם, יחד עם תמיכה מקיפה וסיוע נרחב למשפחות המלוות. השירות כולל:

  • הערכה פסיכיאטרית ביתית ובעקבותיה בנית תכנית טיפול מותאמת אישית.
  • ביקורי בית קבועים של הצוות המטפל
  • זמינות טלפונית של הצוות 24/7 והגעה לביקורי חירום על פי צורך רפואי
  • התאמת תרופות, הפקת מרשמים וסיוע ביצירת שגרת נטילת תרופות.
  • תמיכה וסיוע רגשיים ונפשיים.
  • מתן כלים למשפחה להתמודד עם מצבים שונים של יציאה מאיזון על מנת לאפשר שימור שגרת חיים מאוזנת ככל הניתן לאורך זמן, גם עם תום האשפוז בבית.
  • תמיכה סוציאלית למשפחה, מליווי רגשי ועד סיוע במיצוי זכויות והתנהלות מול הרשויות.
  • הגשה לסל שיקום וסיוע במיצוי זכויות.

כיצד ניתן לקבל את השירות?

מתמודדי נפש (המבוטחים בלאומית או מאוחדת) המעוניינים להצטרף לשירות אשפוז פסיכיאטרי בבית של צבר רפואה יכולים לקבל הפניה לשירות מהרופא המטפל בקהילה או במוסד האשפוזי. לאחר אישור הקופה, צוות צבר רפואה יצור קשר עם המטופל על מנת לתאם את ביקור ההערכה, ומיד לאחר מכן יתחיל האשפוז בבית.

מתמודדי נפש שאינם מבוטחים בלאומית או מאוחדת יכולים לפנות ישירות לצבר רפואה ולקבל מידע על אופן הקבלה לטיפול.

עצת מומחה