שירותי הממשלה בדיגיטל: מטה בנימין המועצה הראשונה שמצטרפת לשירות

שירותי הממשלה בדיגיטל: מטה בנימין המועצה הראשונה שמצטרפת לשירות

מועצת מטה  בנימין מזנקת בשירותי הדיגיטל לתושבים והיא הרשות המקומית הראשונה בארץ שמאפשרת לתושביה מעבר לשירותי הממשלה בצורה נוחה ומאובטחת

הפרויקט המשותף לרשות התקשוב הממשלתי שבמערך הדיגיטל, במשרד הכלכלה ולמועצה האזורית בנימין הושק היום ובמסגרתו יכול כל תושב במועצה להתחבר באופן נוח למרחב האישי שלו ברשות באמצעות מערכת ההזדהות הלאומית ולדלג לאזור האישי הממשלתי בלחיצת כפתור אחת וללא הזדהות נוספת.
 
בנימין היא הרשות המקומית הראשונה בארץ שיוצאת עם השדרוג הדיגיטלי החדשני לתושבים ובתקופה הקרובה צפויות עיריות ומועצות להצטרף גם הן לשירות. ברשות התקשוב הממשלתי רואים במוצר את דור העתיד של הקשר בין האזרח לבין הרשות המקומית שלו וכן עם משרדי הממשלה.

כעת, תושב בנימין יכול להיכנס למרחב האישי, להנות ממילוי אוטומטי של טפסים לרשות, לקבל סטטוס על פניותיו למוקד שירות 106 ועל השירותים הדיגיטליים שבהם פנה לרשות, לנהל את  התורים שקבע עם נציגי המועצה, ובמקביל, לדלג לאזור האישי שלו בממשלה ללא הזדהות נוספת. המערכת מאפשרת גישה מאובטחת לכ-175 שירותים דיגיטליים ויישומים להם נדרש תהליך זיהוי חזק.

באזור האישי הממשלתי ניתן להעביר בעלות על רכב פרטי, לעדכן ספח ת”ז, להנפיק רישיון רכב, להגיש תלונה במשטרה, לפתוח תיק בבית דין רבני, להפקיד צוואה, ולהיכנס למערכות שונות כגון נט המשפט, הר הביטוח, מערכת נתוני אשראי ומערכות נוספות.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: “אנחנו גאים להיות הראשונים בפיתוח השירות הדיגיטלי החדשני לתושבים. הצבנו כמטרה את השירות לתושב בדגש על פיתוח יכולות הדיגיטל, ובזכות עבודה קשה של עובדי המועצה אנחנו נמצאים במקום מכובד גם ביחס לעיריות ורשויות גדולות. זו תעודת כבוד לבנימין ולכל עובדי המועצה”.

בתוך כך, הבוקר נערך במועצה כינוס מיוחד לכל מנהלי המחלקות לסיכום ההתקדמות בתחום השירות בשנת 2021.

בכינוס הרצה יוגב שמני, מנהל ממשל זמין ברשות התקשוב הממשלתי. הוא זכה להוקרה ושי מראש המועצה וממנהלת האגף לאיכות השירות, ואמר כי “שמחנו לעבוד יחד עם מועצת בנימין שהיא הראשונה ופורצת דרך. שיתוף הפעולה המדהים איפשר לנו להשלים את המהלך וכעת נוכל לבצע את המהלך ברשויות נוספות שיכולות להגיע וללמוד מכאן כיצד לבצע את המהלך”

מנהלת האגף לאיכות השירות במועצה דקלה יקותיאלי אומרת: “השירות פותח חלון חדש לכל הצרכים של האזרח מהממשלה ומהרשות המקומית”. היא מסבירה כי “הפיתוח המקוון מאפשר כעת לתושבים לקבל את כל שירותי המועצה והממשלה במקום אחד. זו בשורה של ממש לתושב ולרשות, נוח גם לנו כמועצה, ונוח לתושב לנהל את ההתקשרות ממקום מרוכז. עולם הדיגיטל והשירותים הממשלתיים הולכים לשם. אני מודה לרשות התקשוב וליחידת ממשל זמין שבחרו לבצע איתנו את הפיילוט, לבנות מודל ולהטמיע אותו עד להשגת היעד”.

במועצת בנימין הואצה בשלש השנים האחרונות מהפיכה דיגיטלית. פותחו דרכי תקשורת רב ערוצים עם מוקד השירות 106, טפסים ידניים עברו למקוונים, הרשמות למוסדות חינוך ועוד. כל פניה וטופס נכנסים למעגל טיפול וקצוב בזמן טיפול ומנוטר על ידי המנהלים ומנכ”ל המועצה. כל השירותים ניתנים כיום מבלי שהתושב צריך להגיע למשרדי המועצה. תושב שבכל זאת רוצה לקבוע תור במחלקות, יכול לעשות זאת באמצעות מערכת לזימון תורים דיגיטלית.

חדשות בנימין