רעידת אדמה בעוצמה 3.3 הורגשה סמוך לאריאל

רעידת אדמה בעוצמה 3.3 הורגשה סמוך לאריאל

רעידת אדמה בעוצמה של 3.3 הורגשה בשעה 16:58 בישראל. מהאגף הסיסמולוגי במכון הגיאולוגי נמסר כי מוקד הרעש היה כ-20 ק”מ דרומית מזרחית לאריאל.

מדובר ברעש האדמה השני ביממה האחרונה, לאחר שאמש, סמוך לשעה 23:15 פקדה את ישראל רעידת אדמה בעוצמה של 3.5, שהמוקד של היה במרחק של 15 קילומטרים מדרום-מזרח לאריאל.

זאת לאחר שבמקביל לרעידות האדמה שהורגשו בטורקיה בתחילת השבוע הורגשו רעשי משנה גם בישראל.

שלשום בשעה 12:24 נרשמה רעידת אדמה שנייה בעוצמה של 7.3 בטורקיה, לאחר שבאותו הלילה אירע רעש האדמה ההרסני בעוצמה של 7.8. שני האירועים הורגשו היטב גם באזורים מסויימים בישראל.

תושבים בשומרון באיזור הר ברכה ותפוח דיווחו כי חשדו ברעש האדמה. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הינחה את אגף הבטחון במועצה והאגף לשירותים חברתיים לתת מענה מיטבי לתושבים וכן לרענן הנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה.

“אנחנו נערכים לכל תרחיש, רעידת אדמה שניה בשומרון תוך פחות מ-24 שעות צריכה להדליק נורת אזהרה. אנחנו קוראים לתושבים ללמוד את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה, ננחה את בתי הספר והגנים לרענן תרגול רעידת אדמה”, אמר דגן.

הוא הוסיף, “אנו קוראים לרשויות להתייחס לשומרון כאילו הרעידה הגדולה כבר כאן ולצייד את האזור בציוד חילוץ וציוד לשעת חירום מתאים”.

חדשות אריאל כתבה ראשית