ראש מועצת שומרון: “להקים יישובים חדשים”

ראש מועצת שומרון: “להקים יישובים חדשים”

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שנפגש עם גורמים בכירים בממשל החדש, קובע: “זה הזמן להודיע על הקמת יישובים חדשים ועל תנופת בנייה ביו”ש”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שנפגש  לפני שבוע לקראת השבעתו של נשיא ארה”ב עם גורמים בכירים בממשל האמריקאי ובבית הלבן, ושוחח איתם על יהודה ושומרון ועל חוסר ההיגיון שיש בפתרון שתי המדינות,  קורא היום לממשלת ישראל שלא לפספס את הזדמנות ההיסטורית ולהצהיר על כוונות עוד קודם לפגישה בין ראש הממשלה לנשיא ארה”ב הנכנס. ובתוך כך על הקמת ישובים חדשים ביהודה ושומרון.

“מזה 25 שנים לא הוקם יישוב חדש אחד ביהודה ושומרון. את המצב האבסורדי הזה אפשר לשנות היום כאשר בראש המעצמה הגדולה בעולם עומד נשיא שאוהד את ישראל ואת ההתיישבות ביו”ש”. לדבריו: “בשיחות רבות שקיימנו עם גורמים בכירים בוושינגטון עולה שהממשל אוהד את ההתיישבות ויסייע לממשלת ישראל אולם על ממשלת ישראל להגדיר את מטרותיה. לכן חשוב ביותר שראש הממשלה יצהיר עוד לפני שהוא נפגש עם נשיא ארה”ב על כוונותיו. לא ייתכן שהדברים ייסגרו בדלתיים סגורות ללא מעורבות של הציבור הישראלי”.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, נפגש בארה”ב עם אחד מיועציו של טראמפ לענייני חוץ, ג’ורג’ פאפאדופולוס, והוזמן לחגיגת ניצחון סגורה עם מספר קטן של משתתפים לכבוד של ראש סגל בבית הלבן ריינס פריבוס ששם הכירו לו את פריבוס וחברים קרובים של טראמפ. כמו כן, נפגש דגן עם שבעה חברי קונגרס המקורבים לממשל החדש ועם המועמד לשעבר לתפקיד שר החקלאות בממשל טראמפ סיד מילר.

דגן עם ראש הסגל בבית הלבן ריינס פריבאס. צילום באדיבות דוברות מועצה אזורית שומרון.

לדברי דגן: “קיבלנו בשיחות הללו מסר אחיד וברור: הכול תלוי בראש ממשלת ישראל. על כן אני קורא לממשלה להציב כבר עכשיו את הרף: הקמת יישובים חדשים ביו”ש והחלת החוק הישראלי על היישובים ביהודה ושומרון”.

חדשות שומרון כתבה ראשית