קמפיין רשת בשומרון נגד השתכרות בני נוער בפורים

קמפיין רשת בשומרון נגד השתכרות בני נוער בפורים

 לקראת פורים יצאה מועצת שומרון למלחמת הסברה במטרה לעצור את תופעת השתייה בקרב קטינים בפורים. פעילויות ודיונים עם התלמידים, מכתבי הסברה להורים, וסרטונים שיופצו היום ברשת על ידי בני הנוער עצמם. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “לוקחים אחריות על הנוער”.

רבים מאיתנו מכירים את תופעת השכרות בפורים, אפילו בקרב בני נוער, באולפנות ובישיבות, הרבה פעמים בעידוד או בעצימת עין של המבוגרים הסובבים אותם. על פי הנתונים בקרב בני נוער דתיים השותים באופן מופרז, הפעם הראשונה בה הם “נפגשו” עם האלכוהול מתרחשת דווקא בפורים, בנוכחות ובאישור מבוגרים.

בפורים הזה לא משתכרים.צילום: עמיעד טאוב
בפורים הזה לא משתכרים.צילום: עמיעד טאוב

במועצה האזורית שומרון החליטו לעשות מעשה,. על כן יצאו האגף לשירותים חברתיים, ומתאמת הסמים והאלכוהול יוכי רוזנבלט, לקמפיין הסברה בנושא.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “המועצה רואה חשיבות רבה בלקיחת אחריות על בני הנוער גם במישורים הלא פורמליים. הפעילות הזו, שמטרתה הסברה, מופנית לא רק לבני הנוער אלא במידה רבה גם למבוגרים שהרבה פעמים, ללא משים הם עצמם מעודדים את בני הנוער לשתות בפורים, מתוך מחשבה מוטעית שאם הילדים ישתו פעם בשנה לא יקרה דבר”

 

 

למעשה במועצה פועלים במהלך כל השנה למניעת מצבי סיכון בקרב בני נוער באמצעות תכנית שנתית הכוללת מערכי פעילות לכלל הנוער ומתן מענה פרטני לנוער הזקוק לכך.

 

מתוך הבנה שלמבוגרים בקהילה יש את הכוח להשפיע על תופעת שתיית האלכוהול המופרזת בפורים בקרב בני הנוער והילדים, החליטה המועצה לצאת בקמפיין הסברתי למבוגרים ולהנהגות הישובים ברחבי המועצה המיועד לבני הנוער ,פעילויות ודיונים עם התלמידים בסיוע רכזי הנוער, מכתבי הסברה להורים, מורים ורבנים וכן הפקת סרטונים שיופצו ברשת החברתית החל מהיום ע”י מועצת הנוער של המועצה האזורית שומרון.

את הסרטונים הפיקו במועצה תוך התייעצות עם בני הנוער, שהסבירו מה משפיע עליהם, וכיצד להעביר את המסרים כך שישפיעו על הנוער. בין הסרטונים ישנו גם סרטון שפונה דווקא לנערות. על פי הנתונים גם בקרב נערות תופעת השתייה קיימת ומסוכנת בפורים למרות מה שנהוג לחשוב.

 

חדשות שומרון