קיצור קיבה השער לחיים בריאים יותר

קיצור קיבה השער לחיים בריאים יותר

המודעות לאורח חיים בריא ונכון הולכת וגוברת בקרב הישראלים, רבים כבר הפנימו כי השמנת יתר מסוכנת לבריאות ולחיים, וכי יש להקפיד על תזונה מאוזנת בשילוב פעילות גופנית. בשנים האחרונות ישראלים רבים המעוניינים להרזות, להשיל קילוגרמים עודפים וליהנות מגוף מחוטב, בוחרים לעבור ניתוחים בריאטריים לקיצור הקיבה, עם זאת חשוב להדגיש כי הניתוח מיועד לא רק לצרכי הרזיה אלא גם לשיפור הבריאות ולשמירה על אורח חיים בריא ונכון עם משקל תקין.

שינוי משמעותי בחיים

ניתוח בריאטרי נחשב לאחד הפתרונות המומלצים והבטוחים להרזיה ולשינוי משמעותי בחיים. אנשים רבים בארץ ובכל העולם סובלים מעודף משקל, כתוצאה מכך הם חשופים למחלות קשות רבות ונמצאים בקבוצת סיכון גבוהה למחלות לב וכלי דם, לבריאות רופפת, להתפתחות מחלות קשות כמו סכרת ומחלות מעיים ולסכנת מוות. ניתוח קיצור קיבה מאפשר למטופל להתחיל דרך חדשה בחייו וליהנות מדימוי עצמי גבוה, מהפחתה משמעותית מהירה במשקל הגוף, ומאפשרות לחדש את המלתחה ולהציג גוף מטופח ונאה בים, בבריכה, בחדר כושר ובכל מקום אחר.

ארבעה סוגי ניתוחים בריאטריים

חשוב לדעת כי ישנם ארבעה סוגי ניתוחים בריאטריים, לאחר סבב בדיקות על ידי הרופא המנתח ובהתאם למאפייני המטופל והרקע הרפואי ההיסטורי שלו. הרופא יתאים את הניתוח המתאים ביותר למטופל, תוך תיאום צפיות והסברים מפורטים על הניתוח עצמו, הסיכונים הקיימים, היתרונות בהליך והסבר מפורט על תקופה ההחלמה הנדרשת ושמירה על אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה אחרי הניתוח ופעילות גופנית.

הניתוחים העיקריים הם:

  • ניתוח שרוול קיבה- בהליך זה כורתים כ-80 אחוז מהקיבה כדי להקטין את הנפח שלה. אחרי הניתוח נותרת קיבה צרה ומוארכת בצורת שרוול, לכן לא ניתן לאכול כמויות אוכל גדולות וגם התיאבון פוחת באופן משמעותי, כך שתוך זמן קצר משילים קילוגרמים רבים ממשקל הגוף.
  • טבעת מתכווננת- הליך זה מבוסס על שיטת הלפרוסקופיה, במהלך הניתוח הרופא יוצר מעין כיס קטן בחלק העליון של הקיבה במטרה להגביל את כמויות המזון שהמטופל יוכל לאכול וכדי לסייע למטבוליזם טוב יותר. ההליך מאפשר למטופל להפחית במהירות כ-60% ממשקלו העודף.
  • מעקפי קיבה- ישנם שני סוגי ניתוחי מעקפי קיבה, שיטת Omega Loop ושיטת Roux en Y. מטרת ההליך להגביל משמעותית את צריכת המזון ולסייע למטופל להשיל קילוגרמים עודפים ממשקל גופו.

ניתוח יעיל לחיים בריאים ומספקים יותר

ניתוח קיצור קיבה נועד לספק מענה מושלם לישראלים המעוניינים בשינוי מהותי בחייהם ורוצים לפתוח דף חדש בלי לסבול ממחלות הנגרמות כתוצאה ממשקל יתר. הניתוח מתאים לרבים אך יש לעבור סדרת בדיקות ארוכה כדי לוודא כי המטופל מתאים להליך הרפואי. כמו בכל ניתוח יש גם סכנות עליהן יש לתת את הדעת. חשוב לדעת כי אחרי הניתוח הכדור נמצא בידיו של המטופל, עליו להקפיד על הוראות הרופא כדי לשמור על אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית.

צרכנות