צועדים לסבסטיה – מחדשים את מסורת צעדת השומרון של גוש אמונים

צועדים לסבסטיה – מחדשים את מסורת צעדת השומרון של גוש אמונים

המועצה האזורית שומרון תחדש את מסורת צעדות השומרון של גוש אמונים. הצעדה תסתיים בהפנינג ומופע ענק בסבסטיה. יוסי דגן: “הציונות מרימה ראש, מחדשים את ימי גוש אמונים. כובשים את ארץ ישראל ברגליים”.

צעדת השומרון חוזרת: לכבוד 55 שנה לשחרור השומרון, במועצה האזורית מחזירים את המסורת של גוש אמונים ומשחזרים בצעדת ענק את צעדת השומרון של ראשוני החלוצים – אנשי גוש אמונים לסבסטיה. הצעדה תקיים בחול המועד סוכות, מצומת הישוב שבי שומרון ועד לתחנת הרכבת בסבסטיה, בהשתתפות אלפי צועדים, אישי ציבור רבנים וחברי כנסת.

עם סיום הצעדה יתקיים אירוע ענק בתחנת הרכבת הישנה בסבסטיה עם הזמרים שולי רנד ויהונתן רזאל ובהשתתפותם של מקימי ומייסדי התיישבות בשומרון,לצד הפנניג חדשני לילדים, הפעלות שונות ודוכני מזון.

קרדיט: ברלה קרומבי

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן, סיפר לקראת האירוע: “הציונות מרימה ראש, מחדשים את ימי גוש אמונים. כובשים את ארץ ישראל ברגליים, אני מזמין את הציבור לבוא לחדש יחד איתנו את צעדות השומרון, לבוא ולהנות מאירוע שיש בו נוף עוצר נשימה, וציונות . אנחנו שמחים להחזיר את צעדת השומרון שאותה ייסדו אנשי גוש אמונים לפני 55 שנה, מה שהוביל להקמת התיישבות היהודית בשומרון. אחרי שנים של פיתוח המועצה, יישובים חדשים משגשגים ולמעלה מחצי מיליון תושבים ביהודה ושומרון, אנחנו יוצאים בקריאה ברורה להמשיך את המהלך החשוב הזה ולחזק את התיישבות בשומרון, יחד נצעד בדרכם של החלוצים ונמשיך את המסורת והתפתחות השומרון”, מסר דגן.

האירוע אותו מפיק אגף ישובים במועצה מצטרף לשלל אירועים שיתקיימו במהלך חול המועד סוכות ברחבי מועצה אזורית שומרון יחד עם תיירות שומרון, בין השאר  פסטיבל ה’מרפסת של המדינה’ בפדואל, אירועים בגן הלאומי הר גריזים,  סיורים ושחקנים בשומרון העתיקה, סנפלינג יחודי במצוקים בהר ברכה, סיורים, מעיינות והיקבים יהיו פתוחים לשלל המבקרים ועוד שלל אירועים שונים. כמו כן תתקיים כמידי חול המועד כניסה גדולה לקבר יוסף כחלק מהקריאה של המועצה להחזרת הנוכחות היהודית במקום.

חדשות שומרון כתבה ראשית