פשיטה משטרתית על ישיבת נחליאל. קטינים שחשודים בפשיעה לאומנית נעצרו

פשיטה משטרתית על ישיבת נחליאל. קטינים שחשודים בפשיעה לאומנית נעצרו

הבוקר הגיעו שוטרי משטרת ישראל לביצוע מעצרים של שני קטינים ע”פ צו בימ”ש בישיבה בנחליאל שחשודים באירוע פשיעה לאומנית מהתקופה האחרונה. בזמן הגעת השוטרים לישיבה החלו לברוח מספר קטינים ואחר מרדף קצר החלו שני נערים לתקוף את השוטרים ונעצרו בהמשך היום פונה אחד הקטינים לבית החולים הדסה. עו”ד קידר מחוננו: “המשטרה לא הייתה עושה את זה בבית ספר בתל אביב”

כוחות גדולים של המשטרה שכללו את בלשי היחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש”י וכן כוחות יס”מ פשטו הבוקר על ישיבה בישוב נחליאל שבבנימין וביצעו מעצרים על פי צו בית משפט. הקטינים חשודים באירוע פשיעה לאומנית מהתקופה האחרונה וארבעה מהם נעצרו.

מדוברות המשטרה נמסר כי בזמן הגעת השוטרים לישיבה החלו לברוח מספר קטינים וכי לאחר מרדף קצר החלו שני נערים לתקוף את השוטרים ונעצרו.סה”כ נעצרו ארבעה קטינים ובמעצר הברחנים נפצע אחד הנערים בפניו.החשודים נלקחו לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית. יצויין כי לאחרונה חנכה משטרת ישראל נקודת שיטור חדשה במטה בנימין אליו משתייך הישוב נחליאל.

בארגון חוננו טענו כי אחד העצורים נחבל בצורה קשה בפניו ודיווח כי בלש משטרה הטיח את ראשו באבנים. השוטרים מנעו מחובש תושב הישוב לטפל בקטין הפצוע.

בארגון חוננו מציינים כי בשבועות האחרונים הוזמנו אנשי צוות ותלמידים מהישיבה לעדות בימ”ר ש”י, שם תושאלו על טיול בו השתתפו תלמידי הישיבה לפני מספר חודשים ולטענת המשטרה במהלכו נגרם נזק למערכת צינורות של ערבים.

במכתב שהוציא עו”ד עדי קידר מחוננו לימ”ר ש”י בימים האחרונים הוא מתאר כי לפני כחודש ימים הגיעו שוטרי ימ”ר ש”י לישיבה ודרשו לקבל את רשימת תלמידי הישיבה. לאחר מכן החלו להזמין תלמידים לעדויות באמצעות פניות לראש הישיבה. ראש הישיבה תיאר כי חוקר שהתקשר ביקש לעדות תלמיד מסוים וכשנאמר לו שהוא חולה אמר כי אם כך ניתן להביא תלמיד אחר. עו”ד קידר כתב כי מדובר “במסע דיג” והתנהלות לא ראויה של המשטרה.

“לא יעלה על הדעת כי המשטרה תגשש באפלה ותחקור ללא שום ביסוס וראיה”, כתב עו”ד קידר וביקש כי זימון התלמידים לעדות יעשה מעתה דרכו. “לא הייתם עושים כן אם הייתם סבורים שמדובר בבית ספר בתל אביב”.

במהלך היום הקטין שנפצע במהלך פשיטת המשטרה בנחליאל הבוקר פונה למרכז הרפואי הדסה עין כרם כשהוא אזוק בידיו ורגליו ומלווה בשוטרים. נציג ארגון חוננו שמלווה את הקטין ומשפחתו במרכז הרפואי דיווח כי השוטרים סירבו עד עכשיו לאפשר לקטין לשוחח עם עורך דין על אף שנעצר בסביבות השעה 7:00 בבוקר. בארגון חוננו טוענים כי הבלש שביצע את המעצר ולדברי הקטין פגע בו בצורה קשה, מוכר להם מאירועים קודמים בהם נטען כי איים על עצורים והפעיל אלימות כלפי קטינים.

עו”ד אבינעם גואלמן המלווה את הישיבה בשנים האחרונות: המשטרה חוקרת לטענתה אירוע של חיתוך צינור של פלסטינים מלפני כמה חודשים. הישיבה שיתפה פעולה עם המשטרה בחקירה במשך כחודש ימים, אך עמדה על כך שהחקירות יעשו ללא פגיעה בתלמידי הישיבה עצמם ובמוסד הלימודי. המשטרה, אחרי שלא מצאה ראיות כנגד התלמידים בחרה בפרובוקציה ובאלימות והגיעה הבקר עם 30 שוטרים שפעלו בכח ובאלימות כנגד נערים בני 12-14. אין לכך שום הצדקה. ההתנכלות לישיבה ממשיכה כבר חודשים, כל פעם באמתלה אחרת. צריך לשים לזה סוף.

ניידת שיטור עירוני בנקודת המשטרה החדשה במטה בנימין.צילום דוברות משטרת ישראל
ניידת שיטור עירוני בנקודת המשטרה החדשה במטה בנימין.צילום דוברות משטרת ישראל
הטקין שהגיע לבית החולים.צילום ארגון חוננו
הטקין שהגיע לבית החולים.צילום ארגון חוננו

 

חדשות בנימין כתבה ראשית