חברי כנסת של הליכוד: חוק ההסדרה יעבור בכנסת במושב הקרוב

חברי כנסת של הליכוד: חוק ההסדרה יעבור בכנסת במושב הקרוב

הערב, התקיים כנס חרום להצלת היישוב עמונה ועפרה מפני הפינוי, בהשתתפות סגנית שר החוץ ציפי חוטבולי, חבר הכנסת יואב קיש , חבר הכנסת יהודה גליק, חבר הכנסת אמיר אוחנה, חבר הכנסת אורן חזן, אבי רואה ראש מועצה אזורית מטה בנימין, רב היישוב הרב יאיר פרנק, רב היישוב עפרה  הרב אבי גיסר ופעילי ליכוד. סגנית השר חוטובלי: “היועצים המשפטיים יסתדרו עם חוק ההסדרה”.

בתחילת הערב סיירו חברי סיעת הליכוד בתשעת הבתים בעפרה המועדים להריסה ולאחר מכן עלו ליישוב עמונה, שמה התקיים הערב במלואו.

כינוס הליכוד הערב בעמונה.צילום הלל וידל ממטה המאבק עמונה
כינוס הליכוד הערב בעמונה.צילום הלל וידל ממטה המאבק עמונה

סגנית שר החוץ, חברת הכנסת ציפי חוטובלי אמרה בכנס: “נבהיר –  זו הממשלה הכי ימנית שהייתה פה אי פעם. לא צריך להפיל הכל על ראש הממשלה. הפתרון פשוט – נעלה את חוק ההסדרה ונשנה את החוק. היועצים המשפטיים יכולים להסתדר עם חוק ההסדרה. לא צריך להפיל את הממשלה. זו ממשלה טובה. רק להעביר את חוק ההסדרה – זה פותר רוחבית את בעיית ההתיישבות”.

חבר הכנסת יואב קיש התייחס על הפעלת חוק ההסדרה:”לצערי במקרה עמונה קיים פסק דין חלוט של בג״ץ וחקיקה לא תועיל במצב זה. בג״ץ הבהיר רק לאחרונה בנושא נתיב האבות שהוא איננו קשוב לטיעוני הממשלה ובחר במדיניות שפוגעת בהתיישבות. הפתרון היחידי שנשאר בידנו כמחוקקים היא לפעול לסיום חקיקת חוק ההסדרה בהובלתי העושה צדק הן כלפי המתיישבים והן כלפי בעלי קרקעות במידה ויפגעו. עם זאת, לא אהיה שותף לפעילות שפוגעת בשלטון החוק. אלימות היא לא דרכנו”.

עוד אמר קיש:”צוות מנדלבליט נכשל במבחן בג”ץ. רק חוק ההסדרה יעזור. נכשל הניסיון לפתור את בעיית ההתיישבות בכלים משפטיים. עכשיו נשאר הפתרון של חקיקה. שיטת היועצים נכשלה עכשיו צריך לשנות את החוק.חוק ההסדרה יעבור 3 קריאות בכנסת ישראל.במושב הזה נעביר את חוק ההסדרה בקריאה שלישית  והיועץ המשפטי לממשלה יסתדר.”

חבר הכנסת אורן חזן בכינוס הליכוד בעמונה.צילום הלל וידל ממטה המאבק עמונה
חבר הכנסת אורן חזן בכינוס הליכוד בעמונה.צילום הלל וידל ממטה המאבק עמונה

חבר הכנסת יהודה גליק אמר שצריך למנוע במידי את ההרס:”קודם כל באנו לחבק את תושבי היישוב. שחיים בכל רגע עם הספקות.אני עומד פה קצת עצוב כי הכינוס הזה מזכיר לי את בתי האולפנא שעמדנו בכינוס דומה 10 חכים ו1000 איש וכולם יצאו מרוצים. אין מקום לשאננות מפה יוצאים לעבוד. כל אחד פה צריך לעשות הכל למנוע את ההרס.היעד הוא החלת הריבונות הישראלית על כל יהודה ושומרון. בדרך יש את חוק ההסדרה. במושב הזה חייבים להעביר את חוק ההסדרה”.

חבר הכנסת יהודה גליק גם התייחס בכנס על חוק ההסדרה בעמונה ובעפרה:”אין שום הגיון ואין צדק  שמשפחות ייאלצו להיעקר מיישוב שגרו בו שנים רבות רק בגלל עתירה פוליטית. חבל שבג”ץ נותן שינצלו אותו. במושב הכנסת הקרוב נפעל במלוא המרץ להעביר את חוק ההסדרה על מנת שלא נמצא עצמנו פעם אחר פעם במציאות הבלתי נסבלת הזאת. באותו זמן נעשה כל אשר לאל ידינו להתקדם אל עבר הפתרון הקבוע הנכון והראוי: החלת החוק הישראלי על כל יהודה ושומרון.”

ראש מועצה מקומית בית אריה, אבי נעים שהניחה את הכנס אמר בין הדברים:”בפניה לגב’ חוטובלי. אנחנו מחכים למעשים ולא מסתפקים בהצהרות. במעשים תבחנו. אנחנו לא רוצים להפיל את הממשלה אנחנו רוצים שהיא תתחיל למשול”.

חבר הכנסת אמיר אוחנה שגם השתתף בכנס אמר הערב:”הייתי הערב בהפגנה למען עופרה ועמונה, שם בתים שמשפחות מתגוררות בהם עומדים בפני הריסה. שלא תהיה טעות – ההריסה הזו לא תקרב את השלום המיוחל – היא תרחיק אותו. היא תחזק את תחושת הערבים, שמלבה את הטרור, שאנחנו כאן עניין זמני. הזרם המרכזי שם לא מבחין בין 67′ ל-48′.”כאן” זה כאן, בישראל. בעופרה, בעמונה, ביפו, בעכו, בצפת, בחיפה, ברמלה.למען השלום – לא הורסים. למען השלום – בונים”.

חדשות שומרון כתבה ראשית