עמדות טעינה לרכבים חשמליים

עמדות טעינה לרכבים חשמליים

עמדות טעינה 

כל מי שרוכש רכבים חשמליים מודע לעובדה שעליו להזמין מעבר לרכבים עצמם גם עמדות טעינה כדי שתהיה אפשרות לבצע הטענה של הרכב על פי הצורך. נושא הרכבים החשמליים סוחף ישראלים רבים שמעוניינים לרכוש רכב חדש במקום הרכב הנוכחי שלהם. כאשר הם בוחנים את האפשרויות השונות הם מקבלים מידע רב על כל אחת מהאופציות ובמיוחד על הרכבים החשמליים כיוון שמדובר בתחום חדש לחלוטין. יש לקוחות שמשתכנעים לקנות רכב חשמלי שאומנם העלות שלו היא יקרה אבל לטווח הרחוק החיסכון בדלק הוא מאד משמעותי ומעבר לכך הם מסייעים בהפחתת זיהום האוויר. לעומתם יש לקוחות שעדיין חוששים לרכוש את הסוג החדש של הרכבים לאור הייחודיות שלהם והם מעדיפים לרכוש רכב רגיל או רכב היברידי. 

מי שקונה רכב חשמלי מקבל הסבר מלא על עמדת טעינה טסלה כדי שהוא יטפל בהזמנה של עמדה כזו. שמתאימה לרכב של יצרן מכוניות זה. מדובר בתהליך שמתבצע על ידי אנשי מקצוע שהם מומחים בתחום זה אשר מבצעים את החיבורים הנדרשים הן לקרקע והן בנושא החשמל. השלב הראשון הוא בחירת המקום המתאים ביותר עבור עמדה זו מבחינת הגישה הן לחניה והן לתפעול העמדה. אם מדובר בבניין מגורים משותף והחניה שייכת לבעל הנכס בטאבו מתאמים עם וועד הבית את המיקום המתאים ביותר כך שיהיה קרוב ללוח החשמל הכללי של המבנה. 

קרדיט: CANVA

עמדות טעינה בבניין משותף 

בהתאם לכמות הדיירים בכל מבנה ולעובדה שהחשמל המסופק ללוח החשמל הוא חד פאזי או תלת פאזי, יחליט החשמלי אם קיימת היתכנות להקמת עמדות טעינה לכמה רכבים חשמליים בחניון. החשש הוא שאם החשמל הוא חד פאזי, הטעינה החשמלית תוביל לכך שיהיה עומס משמעותי בנושא אספקת החשמל ולכן לא אחת יהיו הפסקות חשמל. 

תיאום טעינת רכבים 

האפשרות הראשונה היא לתאם מראש את זמני הטעינה שיהיו רק בשעות הלילה וכך אין חשש מהפסקות חשמל. האפשרות השנייה היא שהחשמלאי יזמין מחברת החשמל את השינוי הנדרש להגדלת האמפר לשלוש פאזות. לאחר ההתקנה של אנשי חברת החשמל, לא אמורות להיות בעיות באופן אספקת החשמל. 

חניה בבית פרטי 

אם בעלי הרכב גרים בבית פרטי, האופציה הטובה ביותר היא לחבר עמדות טעינה בחניה הפנימית. בדרך זו קיים סיכוי גבוה שאף אחד לא ייכנס לחניה ולא יחבל במכשור היקר, כיוון שכל השטח מגודר ויש בו גם מצלמות ואזעקה. מעבר לכך החניה היא מספיק רחבה לשני רכבים ולכן המיקום של החיבור הוא קרוב ללוח החשמל בחצר ונוח מאד לשימוש. 

ברוב הבתים הפרטיים יש מכשור חשמלי רב ובית חכם ולכן אספקת החשמל היא שלוש פאזות ולכן החשמלאי יבצע התאמה וחיבורים מתאימים הן ללוח החשמל והן לקרקע וכך עם קבלת הרכב החדש תהיה אפשרות לבצע את ההטענה. 

 

מידע כללי