עיצוב פנים לבית הכולל התחשבות גם בצרכי בטיחות אישית

עיצוב פנים לבית הכולל התחשבות גם בצרכי בטיחות אישית

בעיני אנשים רבים נתפס התחום של עיצוב פנים לבית כתחום אסתטי בלבד – מקצוע אשר עוסק ביופי ובאסתטיקה ומסייע לאנשים לעצב את פנים ביתם בצורה יפה ועדכנית יותר.בפועל, ניתן למצוא יותר עומק מזה בעולם עיצוב הפנים. דוגמה טובה לכך ניתן למצוא בבתים רבים באזור השומרון אשר בעליהם חוששים לבטיחות האישית שלהם ושל בני משפחתם, ולכן משלבים אלמנטים שונים בעיצוב הבית אשר מטרתם הגברת רמת הבטיחות.

דלתות כניסה חזקות וחלונות מאובטחים ומעוצבים – אסתטיקה לצד בטיחות

דוגמה טובה להכנסה של אלמנטים המיועדים להעלות את רמת הבטיחות האישית של דיירי הבית אל תוך עיצוב הפנים של הבית, היא הבחירה של אנשים רבים בסוגים מעוצבים אך בטיחותיים במיוחד של דלתות כניסה, כמו גם חלונות לחדרים.

דלתות כניסה לבית ניתן למצוא כיום במגוון רחב של צורות וצבעים, וכאלו אשר בנויות באופנים שונים ובשימוש בחומרים שונים. תושבים רבים באזור השומרון מעוניינים להציב בכניסה לביתם דלת כניסה חזקה וממוגנת, כזו שממש לא ניתן יהיה לפרוץ בקלות. הבחירה בדלת כניסה ממוגנת, חזקה ואמינה אינה חייבת לבוא על חשבון האסתטיקה – ניתן למצוא כיום דלתות כניסה רבות המעוצבות באופן אסתטי ביותר, ובדגמים שונים המתאימים לסוגים שונים של עיצובים. כך, ניתן להתאים את דלת הכניסה לשאר עיצוב קדמת הבית כך שהמראה כללי יהיה אסתטי ואלגנטי, ועדיין ליהנות מדלת חזקה וממוגנת.

דלת כניסה.צילום יינון סולומון

אותה הדוגמה נכונה גם עבור חלונות לחדרי השינה וחדרי הילדים – ניתן למצוא חלונות ממוגנים וכפולים, בעלי מסגרות אלומיניום חזקות המגיעות בעיצובים ובצבעים שונים, וכך לשלב את החלונות בעיצוב הפנים של החדרים, בלי לוותר על רמת המיגון והבטיחות.

שימוש מושכל בממ”ד והגנה מפני מפגעים שונים

נקודה נוספת בה משיק תחום הביטחון האישי של דיירי הבית לעולם עיצוב הפנים הוא חדר הביטחון – הממ”ד. בבתים רבים מדובר בחלל חשוב ובעל ערך, ולא רק בזמן אזעקה או מקרה חירום ביטחוני. ניצול נכון ומושכל של הממ”ד מוסיף לכם חדר נוסף לבית, חדר לכל דבר ועניין במשך רובו המכריע של הזמן. במידה ומעצבים את הממ”ד בצורה נכונה ניתן להשתמש בו למגוון מטרות, ועדיין לשמור על תפקידו כחדר הממוגן במקרי חירום. כך, בבתים רבים משמש הממ”ד כחדר של אחד הילדים, כמשרד קטן בו יכולים אחד מההורים לעבוד בשקט, כחדר אחסון וכד’. רק חשוב לוודא כי אכן משאירים מספיק מקום על מנת שהחדר יוכל לחזור לשמש כחדר ממוגן במקרה הצורך…

בטיחות אישית בבית באה לכדי ביטוי גם במיגון מפני מפגעים שונים, מהם ניתן להימנע באמצעות עיצוב פנים יצירתי ותכנון נכון. מפגעים שמקורם במערכת החשמל שבבית, למשל, יכולים להימנע במרבית המקרים במידה ועיצוב הפנים מתוכנן כך שרובה המכריע של מערכת החשמל יהיה מוסתר מן העין, ומחוץ לטווח גישתם של הילדים.

זוהי רק דוגמה אחת, אך קיימים מפגעים נוספים אשר עיצוב הפנים יכול להסתיר בצורות שונות, ובכך להקטין משמעותית את הסיכוי כי אחד מדיירי הבית ייפגע מהם.

לסיכום, עיצוב פנים יכול לבוא לכדי ביטוי לא רק באסתטיקה, אלא גם בפונקציונאליות בטיחותית – העלאה ממשית של רמת הבטיחות האישית של תושבי הבית במגוון דרכים יצירתיות…

צרכנות