ההתיישבות מפרגנת:דיוויד פרידמן נבחר לשגריר ארה”ב בישראל

ההתיישבות מפרגנת:דיוויד פרידמן נבחר לשגריר ארה”ב בישראל

החלטתו של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ למנות את ידיד מדינת ישראל דיוויד פרידמן לשגריר ארה”ב בישראל הובילה לגל של ברכות מצד אנשי ההתיישבות.יוסי דגן:”דיוויד פרידמן הוא חבר ושותף אמיתי של מדינת ישראל ושל ההתיישבות”.

חיזוק מארצות הברית לעולם ההתיישבות עם החלטתו של הנשיא טראמפ למנות את דיוויד פרידמן לשגריר ארצות הברית בישראל.פרידמן הוא עו”ד יהודי שעבד בארגון של טראמפ ושימשו כיועצו בענייני ישראל לפני בחירתו של זה האחרון לנשיא .פרידמן שביקש עשרות פעמים בישראל באופן פרטי הוא אוהד נלהב של מדינת ישראל ועם בחירתו הודיע כי הוא מצפה לכהן בשגרירות ארה”ב בירושלים כפי שהבטיח הנשיא טראמפ לפני הבחירות.

שרת המשפטים אייילת שקד מהבית היהודי אמרה כי:”מדובר בהצהרת כוונות חיובית של טראמפ, פרידמן הוא אוהב ישראל בכל מאודו ודוחף לבניית ההתיישבות ביהודה ושומרון. בטוחה שיהיה שיתוף פעולה פורה בינינו”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שנפגש עם יועצו הבכיר לענייני ישראל דיוויד פרידמן ודן עמו בעתיד ההתיישבות ביו”ש בירך את בחירתו לשגריר ארה”ב בישראל:  “דיוויד פרידמן הוא חבר ושותף אמיתי של מדינת ישראל ושל ההתיישבות. הבחירה הזו של נשיא ארה”ב הנכנס דונאלד טראמפ בדיוויד פרידמן לתפקיד כ”כ חשוב וקריטי למדינת ישראל בעת הזו מוכיחה כי טראמפ מתכוון להיות מחוייב למדינת ישראל בצורה כנה ואמיתית בדיוק כפי שהתחייב במהלך הקמפיין. זו הצהרת כוונות משמעותית ומעודדת”.

יוסי דגן ודיוויד פרידמן.צילום באדיבות המועצה האזורית שומרון

מ”מ ראש המועצה האזורית גוש עציון, משה סוויל מברך את מינויו של דיוויד פרידמן כשגריר ארה”ב בישראל ואמר: “אני רוצה לברך את הנשיא הנבחר דולנד טראמפ על המינוי הראוי של דיוויד פרידמן כשגריר כאן בישראל, זה מינוי חשוב לטובת מדינת ישראל ולטובתו של מפעל ההתיישבות. פרידמן הביע נכונות לפני הבחירות על כך שארה”ב לא תתמוך במדינת טרור פלסטינית בשטחים וכי הסיוע לישראל יוגדל”.עוד אמר: “אנו מקווים לשיתוף פעולה פורה ולשינוי אוירה גם כלפי ההתיישבות גם בארה”ב וגם בארץ. נגמרו התירוצים. עכשיו בונים”.

ראשי שדולת א״י בכנסת ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ על תגובות השמאל לכוונה למנות את דיוויד פרידמן לשגריר ארה״ב בישראל: אנו מברכים על המינוי הצפוי של דיוויד פרידמן לשגריר. המינוי מסמן את השינוי וההזדמנות לקידום מדיניות לאומית, בניה בכל מרחבי ארצנו והיפרדות מהתכנית המסוכנת של שתי המדינות. ההתנהלות של גורמים בשמאל כלפי נשיא ארה״ב הנבחר ושיקול דעתו היא חסרת אחריות. לא יעלה על הדעת שבשל היצמדות השמאל לתכנית שתי המדינות, שכבר מזמן אינה ריאלית – ייגרמו חברי כנסת לנזקים אסטרטגיים עם ארה״ב – בת בריתנו הגדולה ביותר. שגריר ארה״ב הוא נציגו הרשמי של הבית הלבן והנשיא הנבחר ומהווה הקשר החשוב ביותר לחיבור האסטרטגי הזה. אנו קוראים לשמאל הישראלי לשמור על איפוק ולהפסיק לפגוע באינטרס הלאומי של ישראל״

חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית