עיצוב: חיפוי קרמיקה למטבח לבן

עיצוב: חיפוי קרמיקה למטבח לבן

במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיסביר לכם מהו חיפוי קרמיקה, מה התפקיד שלו ואילו שלבים יש לעבור לפני הנחת אריחי החיפוי.

מהו התפקיד של חיפוי קרמיקה?

חיפוי קרמיקה הינו מרכיב מרכזי כאשר אנו מרכיבים מטבח. יש לו תפקיד משמעותי בעיצוב המטבח, אך מעבר לזה יש לו משמעות רבה לצורך שמירה על המטבח. ראשית, חיפוי הקרמיקה שומר על הקירות. כאשר אנו מבשלים לעיתים קרובות אנו מתיזים שומנים ולכלוך על סביבתנו באופן טבעי. באם זה יותז על קיר רגיל, הניקוי יהיה קשה עד בלתי אפשרי במקרים מסוימים. לעומת זאת, כאשר המטבח מחופה בקרמיקה הלכלוך מוסר בקלות רבה על ידי שימוש במטלית, מים וסבון. נוסף על כך, החיפוי שומר על הארונות מפני חדירת מים, כך שהעץ ממנו הם עשויים לא נקרב בקלות ובמהירות.

מהי קרמיקה ומה היעילות שלה?

חיפוי קרמיקה נחשב היום לאפשרות הטובה ביותר לחיפוי קירות המטבח וחדר הרחצה. משתמשים בה דווקא למרחבים אלו בבית משום שהם המרחבים החשופים ביותר למים, ולפיכך גם הפגיעים ביותר לנזקי מים בקירות. לאריחי קרמיקה יש תכונה של אי ספיגת מים ולכן הם חשובים מאוד לשמירה על הקירות במקומות בעלי חשיפה גבוהה לרטיבות. נוסף על כך, בשל היותם עמידים לשימוש עם מים, ניתן לנקותם בקלות וביעילות רבה. לפיכך, היות והמטבח מועד ללכלוך רב, הוא מקל מאוד על שמירת הניקיון בו. תכונה זו גם הופכת אותו לעמיד יותר בפני עובש, שהינו בלתי רצוי כלל במטבח הביתי.

כמו כן, לאריחי קרמיקה ישנם יתרונות משמעותיים בתחומי עיצוב ותכנון המטבח. ראשית, הם מגיעים בצבעים, בהדפסים, בגדלים, במרקמים, דוגמאות וגימורים שונים. לפיכך ניתן להתאימם לכל עיצוב שנרצה למטבח, ואף להשתמש בהם כאלמנט עיצובי שיכול לשדרג משמעותית את הנראות של המטבח. כמו כן, ניתן לקדוח בהם, דבר שמאפשר לתלות מדפים ודברים על הקירות בקלות יחסית.

הכנות לחיפוי קרמיקה במטבח

לאחר שנבחרו האריחים יש לנקוט מספר שלבים לפני הנחתם. בראש ובראשונה יש לבדוק את הכמות הרצויה. הגובה המצוי להדבקת האריחים הינו 60 סנטימטרים, אך אפשר גם יותר ואף מומלץ, בהתאם לתכנון הכולל של המטבח. מומלץ מאוד להזמין יותר מהכמות הנדרשת ליתר ביטחון. אחר כך יש לוודא שהשטח לריצוף הינו נקי ללא דבר עליו, ומטויח. הדבקה לא ישירות על קיר מטויח תהיה חלשה יותר ואפקטיבית פחות. לאחר מכן, ישנם שלבים נוספים המבוצעים על ידי בעל המקצוע כמו השריית האריחים במים, חיתוך והתאמה.

חיפוי קרמיקה למטבח לבן

אם החלטתם שברצונכם מטבח לבן, ישנם מספר דברים אותם יש לקחת בחשבון בבחירת חיפוי הקרמיקה. ברצונכם לוודא שהאריחים ישמרו על צבעם ולא יצהיבו לאחר זמן קצר וישאירו את המטבח בנראות מוזנחת. כמו כן, בבואכם לבחור רובה לקרמיקה מומלץ להתעקש על רובה איכותית למרות מחירה, ולוודא היטב שהגוון הינו מדויק לצרכיכם ולא ייצר גוון שונה מעט שיהרוס את מראהו הנקי והרציף של המטבח כולו. בחירת חומרים איכותיים ונכונים לקונספט העיצוב הכולל של המטבח תיתן מראה נקי, רחב, ומדויק שיאפשר לכם בדיוק את המטבח אותו אתם צריכים.

מידע כללי