תכיר את עו”ד אבינעם גואלמן, סיו”ר סניף הבית היהודי בבנימין

תכיר את עו”ד אבינעם גואלמן, סיו”ר סניף הבית היהודי בבנימין

בראיון למקומונט שומרון ובנימין מספר עו”ד אבינעם גואלמן מה הוא חושב על החיבור עם האיחוד הלאומי? חובה מוסרית. על המשטרה? מאמין שניתן להשפיע ולשנות ועל עלוני השבת? קורא בשקיקה.

עו”ד אבינעם גואלמן, מתגורר בישוב נריה, נשוי למיכל ולהם 8 ילדים, פעיל חברתי ומשמש כסגן יו”ר סניף בנימין בבית היהודי, מנהל משרד עורכי דין.בעל תואר ראשון בניהול ותקשורת, תואר ראשון במשפטים (ולקראת סיום תואר שני במשפטים), ובוגר המרכז להכשרה פוליטית. בעבר עבד במשרד החוץ ובמשרד הביטחון, ייסד וניהל את ישיבת שבילי התורה בירושלים, הקים משרד עו”ד, ייסד את שי”ל (שירות ייעוץ לאזרח) בבנימין, ואף הספיק לנהל את המכינה הקדם צבאית “אלישע”, ואת פרויקט “מאמינים במשטרה”, שמחולל בימים אלו מהפכה שקטה במשטרה.

מה  מביא אבינועם גואלמן להתיישבות ביהודה ושומרון? נולדתי בקיבוץ עלומים בנגב, מההתיישבות העובדת. את האהבה להתיישבות החקלאית ולארץ ישראל קיבלתי כבר מילדות. המשך המגורים ביהודה ושומרון, ערש מולדתנו, היה רק טבעי עבורי.

סניף בנימין לאן?יחד עם אלדד עוזרי ומשה אייזן, הקמנו את הסניף בבנימין, מתוך רצון לפעול ולהשפיע, ולהיות שופר לאלפי המתפקדים שלנו בבנימין שהצביעו לבית היהודי. בנימין היא אחת המועצות הגדולות בארץ, עם עשרות ישובים, ותוך שיתוף פעולה עם ראש המועצה אנו מקדמים תהליכים שונים בתחומי הביטחון, החינוך והתיירות. בנימין הוא אחד המקומות היותר יפים ומיוחדים בארץ.

איחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, כן או לא?בעיני זו לא שאלה. זו חובה מוסרית, פוליטית ומהותית. אם כל חטאת של הציבור הדתי לאומי הוא חוסר היכולת שלו להתאחד. בבחירות האחרונות ראינו שאפילו הערבים יודעים להתאחד. דיו רב כבר נשפך בבחירות האחרונות וגם בקודמותיה, על הנזק וההפסד של הציבור הדתי לאומי והציבור היהודי בכלל, כתוצאה מהפיצולים והמחלוקות האלו. השר נפתלי בנט והשר אורי אריאל חייבים לשבת ולסוגר אחת ולתמיד את העניין. אין אפשרות אחרת מלבד איחוד מלא עם החלה של כל הצדדים.

עו''ד אבינעם גואלמן.גר במקום הכי יפה בארץ.
עו”ד אבינעם גואלמן.גר במקום הכי יפה בארץ.

מה עשה הבית היהודי עבור מטה בנימין בשנה האחרונה? ח”כ יוגב וח”כ סמוטריץ פועלים רבות למען ההתיישבות בכלל ובנימין בפרט. אפשר לציין את העבודה הרבה לתקציב המיגון של ההסעות והרכבים הפרטיים, את העבודה על תשתיות התקשורת ושיפור תשתיות הכבישים. בנוסף חשוב לציין את המשך ההשקעה של משרד החינוך, והשר נפתלי בנט העומד בראשו, בבניית בתי ספר חדשים – מבני קבע, ואת הטיפול של שרת המשפטים, איילת שקד בסוגיות המשפטיות המורכבות בבנימין (עמונה, עופרה וכו’).

בקצרה
מה התכונות החיובית הבולטות שלך? חריצות והתמדה.
איך היית רוצה להיזכר? השתדל לעשות טוב.
מי האנשים שהשפיעו עליך? הורי היקרים והחינוך למסירות ועבודה קשה שקיבלתי בקיבוץ עלומים בו גדלתי. סבי מצד אמי, ציון יחזקאלי, אדם שכילד ראיתי בו את התגלמות הענווה, היושר, המסירות והאכפתיות לזולת. לנרו אני מנסה ללכת בחיי. הרב משה צבי נריה– שהיה ראש הישיבה שלי בישיבת כפר הרא”ה. בנוסף הרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם צבאית “בני דוד” בעלי.
מה אנשים לא יודעים עליך? עוסק הרבה מאוד בנושא נוער הגבעות ונוער נושר מתוך תחושת שליחות.
אם לא היית עו”ד במה היית רוצה לעסוק? כנראה בתחום הפוליטיקה, שהוא תחום ההשפעה החשוב ביותר (מלבד חינוך). אם לא בפוליטיקה אז רק בתחום החינוך.

אסוציאציות:
1.הבית היהודי. כי אין לנו בית אחר.
2.יהודה ושומרון. ערש מולדתנו ונחלת אבותינו.
3.אינתיפאדה. מלחמה יום יומית בה אנו חייבים לנצח.
4 איילת שקד. שרת משפטים אמיצה וישרה.
5. בני עקיבא. תורה ועבודה. החינוך והערכים עליהם גדלתי.
6. עלוני שבת. עונג השבת שלי. קורא בשקיקה כל שבת.
7. מקומונט שומרון ובנימין.יוזמה חשובה לקידום ההתיישבות.

חדשות בנימין