עודד רביבי בוועידת ג’רוזלם פוסט: “אנו יותר עמידים מהפלסטינים. ה-BDS יותר פוגע בפלסטינים”

עודד רביבי בוועידת ג’רוזלם פוסט: “אנו יותר עמידים מהפלסטינים. ה-BDS יותר פוגע בפלסטינים”

כ-500 שגרירים, קונסולים וחברי סגל דיפלומטי השוהים בישראל ומייצגים למעלה מ-100 מדינות הגיעו לוועידת הדיפלומטים השביעית של הג’רוזלם פוסט שהתקיימה אמש במלון וולדורף אסטוריה בירושלים.

במהלך ועידת הדיפלומטים של הג’רוזלם פוסט, התקיים פאנל שעסק בנושא ה-BDS ובהשלכותיו הכלכליות על ישראל בהנחייתו של העורך הראשי של הג’רוזלם פוסט יעקב כץ. בפאנל השתתפו ראש אגף יוזמות במשרד לנושאים אסטרטגיים רון ברומר, ראש המועצה המקומית אפרת וראש אגף קשרי חוץ של מועצת יש”ע עודד רביבי, אשראף ג’ברי – איש עסקים פלסטיני ומנכ”ל חברת ליפסקי יהודה כהן.
ביוזמת המשרד לעניינים אסטרטגיים בראשות השר גלעד ארדן ובשיתוף מועצה אזורית בקעת הירדן הוצגה בכנס תוצרת חקלאית ותעשייתית ממפעלים ושטחים חקלאיים בהם עובדים ישראלים ותושבי הרש”פ יחדיו.

רון ברומר: “זו החלטה מבישה. לפי ההגדרה הבינלאומית של אנטישמיות זאת גם החלטה אנטישמית. זאת לא החלטה מקצועית, הם נכנעו ללחץ של ה-BDS. תנועת הBDS היא לא איום. היא כלי. כלי שכנוע לאנשים שלא מכירים את המצב פה בשטח”.

עודד רביבי: “יש את הדוגמא המפורסמת של מפעל סודה סטריים שהייתה ביהודה ושומרון ומאות פלסטינים עבדו שם וכיום שהמפעל עבר לצד השני של הקו הירוק הם פוטרו. תנועת ה-BDS לא חגגו כי הם הבינו שמאות פלסטינים איבדו את מחייתם. אנו יותר עמידים מהפלסטינים ולמעשה ה-BDS יותר פוגע בפלסטינים”.

צילום: סיון פרג’

יהודה כהן: “אם ה-BDS יצליחו, אנו לא נוכל להמשיך לחיות באזורינו. עבודה מביאה תקווה, חרם מביא סבל, לכן אני ממשיך לעבוד ולנסות להעצים את אזור התעשייה. אני מאמין בדבריו של נלסון מנדלה – ‘אם אויבים יעבדו יחד, משם יגיע השלום'”. כהן הוסיף: “המפעל שלי ושאר החברות באזור הם גשר לשלום. אני לא נותן משכורות, אני נותן תקווה”.

אשראף ג’ברי: “לדעתי הם לא יצליחו עם התכנית שלהם. אנו חיים באותו מקום. מאז 1967 – אנו חיים באותם אזורים. פלסטינים ויהודים עובדים יחד בברקן, באפרת ובעוד מקומות. אני מאמין שבסוף נעשה ונצליח. אני לא מפחד לדבר על דבר כזה – בשטח שלנו אין סיכוי לאף אחד לשבור את היחסים שלנו, היחסים של הישראלים והפלסטינים החיים יחד ביהודה ושומרון”.

יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני שהשתתף בכנס אמר כי: “ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן דואגת להתפתחות האזור בתעשייה, בכלכלה, בתשתיות מים, תחבורה וחשמל לרווחת כל תושבי האזור, כולל הערבים. תנועת ה-BDS מונעת ממניעים אנטישמיים לפגוע במדינת ישראל, אך פוגעת בפועל בערבים. הפיתוח הכלכלי מצמיח יחסי שכנות טובים יותר. השלום בפועל יצמח מאינטרסים כלכליים שנובעים מתוך השטח”.

 

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית